Hvordan hente ut pris fra nettbutikker ?

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
En ting som har sitti oppe i skallen på meg nå, helt siden jeg utrolig nok fikk se denne mft-siden som Bjrl hadde laget til, var hvordan i alle dager dette mennesket har klart og hente ut pris direkte fra nettbutikk som Inkmann. (Se tråd om mft-siden hans her)

Hvordan har du fått til dette Bjrl? Er det noen funksjoner hos Tradedoubler,? eller er det noen helt andre måter jeg kan gjøre dette på? Er dette mulig med alle nettbutikker?

- Takker for alle svar :)

InVert

Blogger
ProductFeed hos Tradedoubler gjør at man kan hente ut det produktregisteret man vil fra de annonsører som har gjort det tilgjengelig. Blir som en RSS feed som man må parse, så får man relevant produktinformasjon.

TD kommer senere med en egen løsning for dette som som heter noe med Shop. :)

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
ProductFeed hos Tradedoubler gjør at man kan hente ut det produktregisteret man vil fra de annonsører som har gjort det tilgjengelig. Blir som en RSS feed som man må parse, så får man relevant produktinformasjon.

Joda, jeg vet om Tradedoubler's produktfeed, men slik jeg ser det henter ikke denne ut bare pris, men bilde og informasjon om produktet, sammen med pris. Det jeg er intressert i, er at jeg kun får f.eks "00.00NOK" / "00.00kr.."
Det får jeg ikke til med feeden, og lurer derfor på om det kanskje er noen alternative løsninger for akkurat dette...

Jeg husker Mads engang nevnte at Kelkoo bruker Tradedoubler's systemer, og også Kelkoo henter jo ut pris direkte fra nettbutikker.. Jeg vil jo tro at dette er en eller annen funksjon hos Tradedoubler, men er det noen som vet hva jeg kan gjøre for og faktisk ta i bruk denne funksjonen,? eventuelt andre måter jeg kan hente ut pris på?

F.eks på Bjrl sin side, som er nevnt i første post, henter han ut pris fra nettbutikken Inkmann, og Inkmann har ikke noen produkter i feeden hos Tradedoubler.

TD kommer senere med en egen løsning for dette som som heter noe med Shop. :)

Du tenker kanskje på MyShop? MyShop har vært tilgjengelig i England i laang tid, og den er ikke helt det jeg leter etter den heller... Denne henter ut informasjon ifra produktfeeden hos Tradedoubler om ikke jeg tar helt feil, noe som resulterer i at jeg ikke kan bruke slikt noe for å kun hente ut pris på produkter.

Jeg får sende TD en mail om dem kan hjelpe med dette, men så dyktig dem er på supprt, trenger jeg nok ikke se for meg noe svar innen 2010 er omme tenker jeg.

picxx

WF 09
Om du skal ha produktprisen, er det ikke bare å gå inn i den butikken som tilbyr varen å hente ut prisen manuelt da...

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Om du skal ha produktprisen, er det ikke bare å gå inn i den butikken som tilbyr varen å hente ut prisen manuelt da...

Joda, det er aboslutt en løsning jeg kan gå for, men føler at det blir vanvittig mye ekstra-arbeide om det finnes muligheter for at pris kan oppdateres "automatisk." Dette er ikke bare ett produkt, men 80 produkter jeg må hente inn og oppdatere pris på manuelt kanskje en gang i uka...

picxx

WF 09
Dette er ikke bare ett produkt, men 80 produkter jeg må hente inn og oppdatere pris på manuelt kanskje en gang i uka...

Om det er en såkalt MFT side er det vel bare å hente ut prisen, lage siden, og la den ligge.
Brukere som får en mindre prisforskjell driter stort sett i det :)

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Om det er en såkalt MFT side er det vel bare å hente ut prisen, lage siden, og la den ligge.
Brukere som får en mindre prisforskjell driter stort sett i det :)

Ops, trodde jeg hadde nevnt at det var den sia jeg pratet om jeg :p Menmen.. Jeg får slenge det opp slik som du nevner. Skjønner det sikkert er like greit :)

Takker for alle svar!

Topp