Hvordan fungerer det å lage webdesign til en kunde?

erlsae

Medlem
Hei,

Har en del dødtid om dagene som jeg gjerne vil bruke i å utarbeide mitt eget varemerke for utvikling av nettsider til enkeltpersoner og firma.

I og med jeg er ny i bransjen (og at jeg vet at mange her på forumet er godt rusten), har jeg noen spørsmål jeg håper jeg kan få svar på.

1. Hvordan har dere kontakt med kunden? Tlf/mail/skype? Kunden kommer med forslag, du utarbeider en "skisse", kunden godtar > jobben blir utført, kunde sier seg fornøyd?

2. Hvis kunden ikke har eks. webhotell. Ber dere da kunden registrere ett? Vil det være OK å eks. guide over telefon, eller kan det gjøres på TeamViewer?

2/3: Hvor tett kontakt har du med kunden underveis?

3: Negative erfaringer med dette?

1. Telefon og mail. Resten av spørsmålet avhenger av hva kunden ønsker og hva slags prosjekt det er.

2. Jeg gjør det vanligvis for de.

Rismoen

Medlem
Låner tråden litt.

Er det noen som har erfaring med kommunikasjon KUN på e-post? Eller forventer/krever kunden kontakt via tlf?

Noen som har erfaringer?

Erfaringer ifra min side er at de i starten vil prate over telefon, fordi e-post etc tar for lang tid.
Så er det jo veldig greit også snakke med kunder underveis. Er det text etc som skal legges til i nettsiden så kan jo dette gjøres vi e-post. Men dette kommer helt ann på ifra kunde til kunde hva de selv ønsker.

xdex

Medlem
Nøkkelen er alltid og få til ett møte, om det er på grunn av salg, eller bare fortelle hva du driver med. Jeg har veldig dårlig erfaring med e-post, av flere grunner. Mange opplever det som spam, mange forstår ikke hva du prøver å formidle (fordi det ofte tar endel setninger, med mindre vedkommende allerede er dreven).

Sjekk ut ett firma, ring, prøv å få tak i rett kontaktperson eller legg igjen en beskjed. Har også god erfaring med litt forhånds-research. Hvis du ringer ett selskap, for å selge inn repressive nettsider, når dem allerede har dette, er det lett å miste grepet. Uansett, det viktigste er når salget er i boks, og varen levert. Det er utrolig mange der ute, som nesten er fraværende på oppfølgning, og at kundeforholdet forsvinner totalt, bare fordi man aldri tar kontakt igjen.

Topp