Hvordan forhåndsnummerere fakturaer i gratisprogrammer?

Nordino

Medlem
Jeg har startet opp en ny bedrift og har lastet ned Faktura Larsen og WinVask til å lage fakturaer. Problemet er at jeg ikke klarer å forhåndsnummerere i disse programmene.

I Faktura Larsen er det et valg som heter "Forhåndstrykte faktura" under Instillinger -> Faktura, men når jeg haker av for dette så skjer det ingenting når jeg lager en ny faktura (det står fortsatt bare "Fakturanr: 3"

I WinVask så er det en haug av valg, men finner ikke frem til denne autonummereringen.

Noen som kan hjelpe?

zapotek

Medlem
Nordino hva er det prater om? Faktura Larsen starter på fakturanr 1 og legger til et nummer for hver nye faktura du printer ut. Ingenting skal forhåndsnummereres. Det gjelder kun om du IKKE bruker et fakturaprogram...

I Faktura Larsen er det et valg som heter "Forhåndstrykte faktura" under Instillinger ->

Dette har ingenting med forhåndstrykte fakturanummer å gjøre, du gir rett og slett programmet beskjed om at du skal trykke på fakturaark (du vet slike gule).

Håper dette hjalp ;)

Nordino

Medlem
Hm OK. Trodde at man fikk et autogenerert nummer også i Faktura Larsen og at dette var påbudt også. Hvorfor kan man ikke da skrive 1-2-3-4-5 osv selv på blanke fakturaer om man kan gjøre det i slike programmer? Det er jo det samme, bare litt mer strev.

Topp