Hvordan finne rett "program" for å lage hjemmeside

zapotek

Medlem
Wordpress. Men det er egentlig irrelevant. Det viktigste er ikke hvordan man kommer lettest i gang, men hva som er mest brukervennlig og hensiktsmessig resten av nettstedets levetid. Starte gjør man bare en gang - videre drift "gjør man" uendelig antall ganger. - Det er derfor jeg bruker Joomla.

"Videre drift" er jo ikke akkurat vanskelig med Wordpress heller da Ole...

picxx

WF 09
Med mindre du er ute etter å lære deg noe koding, webutvikling og drifitng av backendløsninger tror jeg du tjener mye ved å få en til å bygge deg en nettside etter dine egne spesifikasjoner, på en solid host (f.eks. host1<--- aff.), som har gode referanser.
Dette trenger absolutt ikke koste skjorta og du slipper mange søvnløse netter, med hårsliting og banning.

Driften tar du deg av selv, etter å fått et lynkurs i cms'et fra den som utvikler siden din.

Diskusjonen om hva som er best av wp og joomla kan sikkert takes i en annen (allerede eksisterende) tråd?

Ole Avranden

utvandret
"Videre drift" er jo ikke akkurat vanskelig med Wordpress heller da Ole...

Nei, som jeg påpeker flere ganger er den daglige driften like enkelt i Joomla og Wordpress.

Ser det er litt uklart, men jeg mener hele "rekka med påstander": Det viktigste er ikke hvordan man kommer lettest i gang, men hva som er mest brukervennlig og hensiktsmessig resten av nettstedets levetid. Starte gjør man bare en gang - videre drift "gjør man" uendelig antall ganger. - Det er derfor jeg bruker Joomla.

Med videre drift tenker jeg på hvis nettstedet skulle få voksesmerter, så mener jeg Joomla er best skodd for å takle større utvidelser.

Sist redigert:

zapotek

Medlem
Med videre drift tenker jeg på hvis nettstedet skulle få voksesmerter, så mener jeg Joomla er best skodd for å takle større utvidelser.

Men hvorfor mener du dette? Hvilke problemer innebærer det å kjøre Wordpress på et vanvittig stort nettsted mener du?

Ole Avranden

utvandret
Det er bare min erfaring... Enorme nettsteder blir kjørt på Wordpress, så det er ikke det at ikke Wordpress takler det. Men min erfaring er at det hele fungerer bedre i Joomla når nettstedet når en viss størrelse og kompleksitet.

Har du andre erfaringer?

Terje.S

New Member
Evaldas, picxx har nok rett: IT og WEB er et spennende område å leke på, selv for de som bare kan håndtere Wordpress. Men - dersom du ikke har konkrete tanker om å skifte faget og bli en programmerer, sparer du masse tid og dermed penger ved å rett og slett søke hjelp hos de som kan det. Riktignok, dersom du bruker noen måneder så får du det til slutt til å gå, men det blir et spørsmål om innsats og fortjeneste.

Topp