Hvordan får man hjelp til design/theme (WP) i praksis

metallian

Medlem
Litt klossete overskirift men det jeg lurer på:

Jeg har 4 sider som kjører på WP som har et theme som har gått ut på dato(themet blir ikke oppdatert)

Jeg har kjøpt et theme jeg synes ser bra ut til dene ene siden og brukt litt tid-men ikke søren om jeg får det til å se ut som jeg vil (det er et eksempel hos de som lager theme som jeg liker veldig godt)

Jeg vurderer å lyse ut jobben med å få dette gjort for alle 4 sidene (de skal da ha likt utseende med samme theme)

Hvordan gjør dere dette i praksis- stoler helt på den som får jobben, gir passord tilgang til sidene? (Jeg kan selv ta meg av å installere themet på sidene så tilgang til CP-panel skal ikke være nødvendig)

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Jeg pleier å sette opp en test konto for det, det tar ikke lang tid å kopiere en nettside hvis du har full tilgang (er jo bare en database og filer).
Endringene skjer bare i template-folderen så det er heller ikke så vanskelig å kopiere tilbake.

Dag Frogner

Supermedlem
Er det endringer som må gjøres i koden du snakker om, eller er det kun endringer i selve oppsettet av designet? Altså å plassere widgets, teksbokser etc...

Selv har jeg et domene kun for testing og gir vedkommende full tilgang hit. Man må stole på folk når de skal hjelpe til, hvis ikke blir det håpløst.

Jeg har både gitt og fått tilgang mange ganger og aldri hatt noe problem med det. En enkel løsning på problemet er jo bare å endre passord på FTP/MYSQL/Wp-admin midlertidig og endre tilbake igjen når jobben er gjort.

metallian

Medlem
Det er dette:
MH Magazine WordPress Theme - Fully Responsive | MH Themes

Og jeg vil at det skal se ut som eksempelet. Og de har en egen guide for hvordan man får akkurat det til. Så fikk jeg ikke til thumbnails (selv om jeg fulgte oppskriften for det)-og så fant jeg ut at bildene ikke var klikkbare lenger. Og jeg fikk aldri en kategori til å være "stor" med bilde på forsiden. Der stoppet det....... jeg har liten tålmodighet for slikt dessverre :-(

metallian

Medlem
Vil benytte anledningen til å skryte litt av Dag Frogner- etter å ha lest tråden tilbød han seg å kikke litt på problemet-gratis. Etter at han hadde kikket litt på themet på den ene siden jeg hadde installert themet beskrev jeg hva jeg ønsket gjort på alle 4 sidene, da ga han et tilbud på jobben-jeg var fornøyd med pris, og 3 dager etterpå(inkl helg!) var jobben gjort -og gjort godt. En fornøyelse!

metallian

Medlem
Liker ditt nye theme ;) Skal jeg kommenterer noe så er stikkordet: norsk oversettelse.

Kikket litt på supportsiden deres og themene deres kan oversettes med Poedit, noe som gjør det ganske enkelt. How to translate a WordPress theme | MH Themes Support & Community

Oversettelse er absolutt noe jeg må ta tak i ja, ser ut som det er en grei løsning for det så når husmalingen er ferdig (evt det kommer noen dager med regn) så får jeg bare få gjort det-lønner sge når man har 4 sider med samme theme :)

Alle 4 sidene er ikke helt klare ennå selv om hovedløsningen/utseendet er på plass- hvis noen vil kikke på themet er det vel Matmoro som er greiest, der er jeg mer eller mindre ferdig :)

metallian

Medlem
Ja for de som husker det gamle designet mitt vil jeg påstå dette er mange steg opp :)

Har bevisst redusert antall annonser/banner også, heller litt mindre inntekter og ryddigere design.

TorsteinO

Art Director & grunder
For å si det sånn... jeg hadde nettopp en kunde som var helt håpløs på dette, de var så opphengt i sikkerhet at det var umulig å få tilgang til serveren deres for å få ordna ting.

De ville i stedet at jeg skulle skrive komplette instruksjoner til alt de måtte gjøre for å legge inn endringene jeg hadde gjort. Samtidig virket det egentlig ikke som de hadde noe peil på denne typen ting i det hele tatt - og den som hadde ansvar for serveren hadde heller ikke videre peil å snakke om.

Enden på visa? jo, de brukte så lang tid på å finne ut at de ikke klarte ting, og rota til så mye på serveren i forsøket på å ordne det, at jeg måtte bruke en god del timer ekstra på å rydde opp, så sidene ble både dyrere og endel forsinka i forhold til om de bare hadde gitt meg den ford**** tilgangen fra begynnelsen av.

A

aabbcc

Guest
For å si det sånn... jeg hadde nettopp en kunde som var helt håpløs på dette, de var så opphengt i sikkerhet at det var umulig å få tilgang til serveren deres for å få ordna ting.

De ville i stedet at jeg skulle skrive komplette instruksjoner til alt de måtte gjøre for å legge inn endringene jeg hadde gjort. Samtidig virket det egentlig ikke som de hadde noe peil på denne typen ting i det hele tatt - og den som hadde ansvar for serveren hadde heller ikke videre peil å snakke om.

Enden på visa? jo, de brukte så lang tid på å finne ut at de ikke klarte ting, og rota til så mye på serveren i forsøket på å ordne det, at jeg måtte bruke en god del timer ekstra på å rydde opp, så sidene ble både dyrere og endel forsinka i forhold til om de bare hadde gitt meg den ford**** tilgangen fra begynnelsen av.

Når folk skal være så vanskelig med alt så sier jeg "nei takk" til jobben, så lenge jeg har råd til å stå over. Tillitt må til for at samarbeid skal funke.

abc

Topp