Hvordan få tak i annonsører?

erlsae

Medlem
Hei,

Jeg har ei nettside med mange tusen besøkende besøkende hver dag. Har en sterk tro på at store bedrifter kan ønske å markedsføre seg på mi nettside.

Hvordan kommer man i kontakt med eventuelle annonsører?

Og ja, jeg har AdSense - men tror at jeg kan tjene mye mer om bedrifter betaler for annonseplass...?

BlitZz

Member
Som kent sier;
Dersom du har flere tusen besøkende om dagen bør du vurdere å kontakte bedriftene direkte for å annonsere på din side, slik at du får 100% av inntektene.

Det er en god løsning! Trenger i bunn o10kg grunn ikke ha "flere tusen besøkende" for å få til noe slilt, med du kan jo naturlig vis ikke forvente at en bedrift vil bruke penger og resurser på å annonsere på en nettside eller tjeneste med 10 brukere..

Ellers, selv blir jeg kontaktet i ny og ne av annonsører som vil annonsere på mine apper. Noen seriøse, mange useriøse. Derfor burde du være litt på vakt med slike ting (naturligvis) og sørge for å lese teksten med liten skrift ;)

Lykke til!

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Fordelen med å bruke et affiliatenettverk er åpenbar: Du sparer tid til å inngå direkteavtaler og følge opp endringer, fakturering osv. I tillegg behøver du ikke å jobbe særlig teknisk med å sette opp alt korrekt slik at annonsør kan tracke alt etter forgodtbefinnende.

Topp