Det du ser av annonser i en boks, heter AdWords og hvor mye dette koster, kommer ann på hvor mye konkurranse det er om dine søkeord.
Du legger inn en pris på hvor mye du er villig til å betale hver gang noen klikker på din annonse og dette kan variere alt fra 2-3kr til 30-40kr for de mest populære søkeordene.
Selvom disse kommer øverst i søkeresultatene, viser undersøkelser at de aller, aller fleste klikker på de øverste organiske resultatene (de som ikke er sponset av AdWords).
Det som er fordelen med Google Adwords er at du kun betaler hver gang noen klikker på annonsen din, dermed vet du nøyaktig hva du får. Bakdelen er at så snart kampanjen er over, vil du være bort fra søkeresultatene.
Bruker du heller penger på søkemotoroptmalisering, vil du kunne få en god plassering hos Google som er varig og som fortsetter å gi deg inntekter lenge etter at du (eller noen du leier inn) har sluttet å jobbe med dette.
Det er altså dette som må til for å havne over et annet firma, og du kan f.eks begynne med å lese litt her for å skjønne litt mer av hva dette dreier seg om.
Søkemotoroptimalisering Søkemotoroptimalisering | SEO ??