Hvordan få en feed fra en facebook group wall?

n0stra

Medlem
Hei, har forsøkt å finne ut hvordan man enklest gjør dette. Jobber med en aksjonsside hvor det idag finnes flere store facebook grupper som omhandler det samme. Har snakket med creators av disse og de er med på prosjektet. For å få igang litt på selve siden tenkte jeg å benytte Lifestream for Wordpress. Jeg har funnet flere som har klart dette tidligere men det ser ut som Facebook gjør alt de kan for å ødelegge slike muligheter hver gang de endrer noe.

Har sett på feed43.com som en mulighet men jeg har selv ikke kunnskap nok til å lage en skikkelig sortering av det som kommer ut.

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Når jeg kikker på Feed43.com ser det jo ut til at denne lager til en RSSfeed av den delen av et nettsted som du selv velger. Uansett hvilken løsning du hadde valgt her vil vel denne egentlig alltid ende opp i det samme som det Feed43.com gir deg. Mitt tips vil nå hvertfall kun derfor være at du finner ut hvordan du behandler informasjonen som ligger i den RSS-feeden, slik at du kan vise den på en flott måte på ditt eget nettsted.

For å spørre, hva er det du vil oppnå egentlig? Akkurat hva er det du skal hente ut, hvor og hvordan skal det vises? Jeg ser ikke helt sammenhengen mellom blogging og en auksjonside sånn umiddelbart, og derfor blir jeg litt nysjerrig.

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Aha, oops. Det er det jeg alltid har sagt. Når skal folk lære og skrive slik at jeg slipper og skaffe meg briller? :D

n0stra

Medlem
Hehe, da skjønner jeg hvorfor du ikke skjønte ;)

Jeg vil ha et område i en side hvor den henter frem twitterinnlegg, blogginnlegg og wallinnlegg fra facebook som omhandler temaet. På denne måten vil innholdet i mye større grad variere og være nytt når noen stikker innom. Samt at brukerne kan engasjere seg i større grad.

Håper man skjønner nå :)

For å gi litt mer innsikt, har en devside jeg jobber på som ligger her:
Rita du lyver! | Et fokus på løgnaktige politikere i Trondheim & et krav om å legge ned bomringplanene

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Aha. Det er nok ikke så mye jeg kan hjelpe deg med akkurat. Meg og RSSfeeds er nok ikke helt på talefot.

Du har en widget i WP som lar deg legge inn en RSSfeed. Denne kan vel muligens være til nytte? Anyways, lykke til videre med prosjektet.

picxx

WF 09
problemet er å få gjort om wallen på en facebook side om til en feed :)

Her er svaret fra facebook.

We're certainly not opposed to enabling you to export your own content (in fact, we're always trying to work on ways to make that easier), but exporting all your friends' content to a totally public place without their permission isn't cool.

picxx

WF 09
Vi snakker her om en gruppe, altså en åpen interessegruppe av politisk karakter hvor eieren er med på laget. Man trenger ikke å gå gjennom en brukers tilgang eller brukeres informasjon.

Likevel, facebook deaktiverte apps'en som kunne hente ut feed fra walls på facebook.
Om du tar direkte kontakt med facebook kan det jo være dere får istand en avtale?

U

Uregistrert

Guest
Likevel, facebook deaktiverte apps'en som kunne hente ut feed fra walls på facebook.
Om du tar direkte kontakt med facebook kan det jo være dere får istand en avtale?

Nåja, det byråkratiet der er vel like beryktet som det norske statlige i forhold til effektivitet.

Jeg tenkte det var enklere å bare finne tak i noe som henter siden, plukker ut det som er relevant og gjør det om til en rss strøm :)

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Det ser jo ut til at Feed43 : Convert any web page to news feed on the fly som du nevnte i første innlegget i denne tråden gjør det som du trenger. Kanskje noen smarte sjeler her på WF forstår hvordan den funker.

Den siden krever ikke noen registrering, den krever kun at vi godtar noen vilkår, så om noen forstår hvordan den funker ville det jo vært toppers.

Topp