Hvordan cloake utlenker i wordpress?

a10

Medlem
Hei! Har prøvd masse forskjellige plugins for dette, men ingen gjør det jeg ønsker:

Automatisk skjule eksterne lenker til f.eks out/p?2323

Så istedenfor

tradedoubler/23524534634yh3r534h34h34h35h

wordpress.no/out/4234325

a10

Medlem
Ja kun freeware. Hmm ja du sier noe der. fant også en til ca 25$ også, husker ikke sia i farta?

Tyrihans

Medlem
Jeg gjør det manuelt på denne måten. Lager en mappe som heter /out/
og deretter f.eks. /out/tradedoubler/.

Lagrer koden nedenfor som en index.php fil i den mappen.

Kode:
<?php
header("HTTP/1.1 301 Moved Permanently");
header("Location: http://www.DIN AFFILIATELINKHER.com");
exit();
?>

Deretter er det bare å peke til
Kode:
http://www.mittdomene.no/out/tradedoubler/
når jeg skal linke ut.

Går ganske raskt å bytte ut gamle linker med et search & replace plugin f.eks. dersom du har mange linker å bytte ut.

Hupsey

Medlem
Ninjaen gjør jo en del mer en bare cloacing.
Pluginet ser ut til å kunne organisere og vise klikk på en god måte.
Det er jo en kjent sak at mange tror/vet Google kan gi lavere ranking til sider med aff linker.
Spørmålet er om G vil straffe om de oppdager at du cloaker linkene også..
Men strengt tatt er det jo egentlig snakk om å optimalisere urlene.
Dersom man bruker nofollow på de cloakede linkene har man på en måte indikert at det er sponsor linker..
Jeg skal bruke din link om jeg finner ut at jeg skal ha dette en dag:)

Morph

Svart belte i snoking
Bruk Pretty Link - gratis plugin til WP. Burde funke perfekt til det du er ute etter.

Morph

Svart belte i snoking
Aaah, leste for fort gjennom. Da kan det bli verre, ja. Men til opplysning er jeg i alle fall meget fornøyd med Pretty Link :)

Travellingman

Nettgrunder
Er det bare gratis alternativ du har sett på?

Det er ihvertfall mange som bruker denne som ikke er så dyr: MaxBlogPress Ninja Affiliate :: WordPress Affiliate Link Tracking Plugin

Burde vel ha investert i den selv, noen andre her inne som bruker den?

Noen dager etter jeg skrev dette bestemte jeg meg for å kjøpe denne plugin, men det var ikke så lett skulle det vise seg....

Kjøpet ble gjennomført med PayPal men jeg fikk ikke opp siden for nedlasting av plugin. Jeg sendte straks en henvendelse til MaxBlogPress support og spurte om de kunne sende meg en ny download link.
Like etterpå fikk jeg en e-post fra mannen som driver MaxBlogPress som lurt på hvorfor kjøpet av plugin ble avbrutt. Jeg svarte straks på mailen og forklarte hva som hadde skjedd, betalingen hadde gått igjennom og pengene var trukket fra min PP konto.

Så ble det stilt....i dagene etterpå sendte jeg flere henvendelser til de men uten å få noe respons. La også inn noen poster på supportforumet uten å få svar i det hele tatt...

Så enden på visa ble att jeg fikk pengene refundert fra Clickbank som administrerte handelen etter ca 10 dager.

Meget irriterende dette da jeg hadde sett frem til å ta denne plugin i bruk :mad: Så nå blir det Pretty Link plugin i stedet for...

Topp