Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvordan bytter NSB Google adsense sitt annonseinnhold?

Sitter nå på toget og ser at alle annonser fra Google på alle nettsidene jeg har oppe - er byttet ut med NSBreklame og med lenke til NSB. De benytter vel ICE som bredbåndsleverandør her ihht reklamen.
Hvordan gjør de dette? Det kunne jo være en utmerket forretningsstrategi å åpne noen gratis wifi på steder med masse folk - og deretter skyfle på med egen reklame i stedet for google ads..?
 
Tipper dette skjer fordi du nettopp har googlet "NSB" eller lignende.

Interessebasert annonsering:
https://support.google.com/adsense/answer/113771?hl=no
Neida... ikke dette. Samtlige annonser kun fra google er skiftet ut slik som vedlagte bilde viser.
Det er faktisk vanskelig å få frem annonser fra google i det hele tatt på mitt eget nettsted når jeg sitter på toget og bruker bredbåndet i toget. Som du ser i vedlegget, som er fra en lokalavis - har de skrevet direkte i en annonseplass om NSB interaktiv..
 

Vedlegg

  • reklame.png
    reklame.png
    110 KB · Sett: 17

xdex

Medlem
Kan man f.eks. se for seg at WiFi leverandører kan legge inn en annonsekode etter alle <body> tags som lastes gjennom nettverket?

Det er null problem å injecte egne annonser via Wifi, så lenge du har tilgang til ruter etc. I USA er det populært å gjøre dette på gratis wifi nettverk, hvor man ved hjelp av DNS (eller noe sånt?) endrer reklame, og viser reklame spesifikt for alle som sponser Wifi nettverket. Eller at resturanter viser gode tilbud fra den samme kjeden i andre områder.

Noen var også så kreative, at dem tok over hele nettverket, og pumpet ut egne annonser, typisk hotell nettverk. Da er man ikke lengre på den lovlige siden, men det er absolutt mulig.
 
Topp