Hvordan bygge opp nettsiden

Letitbe

Medlem
Hei,
jeg trenger noen tips om hvordan jeg på best mulig måte bør bygge opp nettsiden min mht. søkeoptimalisering.
Jeg har to hoveddomener www.mittnavn.no og www.mittnavn.com

- www.mittnavn.no videresendes direkte til www.mittnavn.com
- www.mittnavn.com åpner www.mittnavn.com/index.html som er en startside/åpningsside med et bilde og litt tekst, samt linker til 3 av mine andre nettsider. Fra denne siden (index.html) kan man klikke seg videre til selve nettsiden, som ligger på www.mittnavn.com/index.php (Joomla-siden min)

Er denne strukturen hensiktsmessig med tanke på SEO? Eller bør jeg kutte ut startsiden (index.html) og la siden åpne direkte i www.mittnavn.com/index.php? Spørsmålet mitt er altså om google vil ha problem å finne innhold i index.php?

Og siden de fleste som leser nettsiden min er norske, burde jeg gjort om slik at jeg bruker .no som hoveddomene?

Sist redigert:

zapotek

Medlem
Er denne strukturen hensiktsmessig med tanke på SEO? Eller bør jeg kutte ut startsiden (index.html) og la siden åpne direkte i www.mittnavn.com/index.php? Spørsmålet mitt er altså om google vil ha problem å finne innhold i index.php?

Det er ihvertfall en snodig måte å gjøre det på. Jeg ville definitivt brukt kun index.php. De tre lenkene til andre nettsider kan du jo uansett slenge inn på forsiden av Joomlasiden (index.php).

Og siden de fleste som leser nettsiden min er norske, burde jeg gjort om slik at jeg bruker .no som hoveddomene?

Ja (du mister dog noe SEOverdi dersom du har mange innlenker til .com versjonen fra før av).

Letitbe

Medlem
Takk for svar,
nettsiden min har vert opp å gå i to år.. og jeg har endel innlenker allerede.. så derfor litt usikker på om jeg bør bytte til .no.

Når det gjelder startsiden så kutter jeg den kanskje ut ja... og går direkte til index.php

Topp