Hvordan burde jeg fordele tiden jeg bruker på nettsiden min?

Dag Frogner

Supermedlem
Jeg trenger litt råd/tips om hvordan jeg burde jobbe med nettsiden min. Det er nettsiden i signaturen det gjelder. I dag bruker jeg nok mest tid på å sende ut tilbud til potensielle annonsører, følge opp dette og å oppdatere nettsiden med artikler. Jeg bruker nok ca 7-8t pr uke på denne siden, men jeg er altså litt usikker på hvordan jeg burde prioritere tiden min.

Slik jeg ser det så er det veldig viktig å ha en side som oppdateres realativt ofte for at folk skal gidde å komme innom å lese. Nå blir den oppdatert ca 2 ganger pr uke, men siden jeg nå kun har én person, bortsett fra meg selv som skriver artikler, blir den ikke oppdatert så ofte som jeg skulle ønske.

Samtidig er det jo litt lettere å drive en slik side når man også får inn noen kroner, men dette tar mye tid, da det ofte er svært tidkrevende å få tak i folkene jeg er på jakt etter.

Det aller aller viktigste målet er jo å få opp trafikken på nettsiden da dette gjør det mer attraktivt for annonsører, samtidig som jeg da får en del gratis reklame ved at folk oftere treffer min side når de søker etter relevante ting i Google. Tenker da på treff i forumet.

Så, hva er dine tips? Hva prioriterer du ved ditt nettsted?

Tonny Kluften

Administrator
Jeg ville ha brukt tiden til å lage innhold, rett og slett. Det finnes tusenvis av bra engelske trommeartikler som du kan oversette. Oversett en pr. dag.
Og hold forumet i gang med nye tråder. Sjekk engelske trommeforumer og sjekk hvilke type tråder medlemmene engasjerer seg i og lag lignende tråder.

Kontakt jevnlig profilerte trommeslagere, intervju dem, de er PR-kåte som fy, eller la dem skrive en artikkel mot en link til sine egne sider.

metallian

Medlem
Synes du gjør en bra jobb alene jeg, vet hvordan det er å ha "må levere noe nytt nå" hengende over seg- pass på at du ikke går lei ;)

Pass på å holde aktivitet i forumet, blir det nok aktivitet der drar trafikken seg selv opp etter øra :)

Msites Ltd

Livsnyter
Innhold, innhold, innhold! Skal du ha inntekter på et nettsted bør du ha nytt innhold mer eller mindre hver dag! Dette vil også gjøre ganske mye med trafikken din skal du se!

Du må rett og slett passe på å fylle på "lageret" så du har noe å selge!

Dag Frogner

Supermedlem
Den øverste siden du linker til har jeg vært innom, men ettersom jeg skjønner så er dette en form for "database" hvor de har samlet artikler fra mange steder og forfattere. Det gjør at jeg ikke helt vet hvor jeg kan henvende meg for å spørre om lov til å "stjele" herfra mot at jeg poster en link til deres side.

For jeg antar at det er vanlig skikk og bruk og spørre om slikt?

En annen ting er at jeg er redd at det fort kan bli kvantitet foran kvalitet og det vil jeg gjerne unngå. Er ikke det at absolutt alle artiklene på siden min nå er av superkvalitet, men jeg prøver å kun skrive om ting som faktisk er relevant for mine lesere, og det er det ikke alltid det er siden jeg henter mye av infoen fra utenlandske sider.

metallian

Medlem
Det er ikke bare skikk og bruk, det er loven :D

Slik anser jeg det er man heldig dersom man får en artikkel kun mot link- det er en god deal :)

Å oversette artikler uten lov, bruke bilder sov- det er vel omtrent det samme som om noen satte sine bannere inn på andres nettsider, og vi vet alle hvordan vi ville reagert på det :)

Topp