skal du tjene noe så må du fortjene det.
du kan ikke bare smelle sammen noe som 1000 andre har gjort før deg, legge det ut og forvente at penger kommer rullende inn.
for å lykkes må du enten ha en app som er like bra eller bedre enn de andre, og/eller (helst og) ha bedre markedsføring. eventuelt finne på noe som folk vil ha, som ikke finnes enda (eller er for dårlig markedsført). akkurat det med markedsføring, det kan være så enkelt som å kommentere snapchatten til en megapopulær snapchatter. som var akkurat det som skjedde da flappy bird ble populært.
det er fortsatt enorme summer å tjene på apps og spill! kjøp deg en enhet av hver, en windows, en android og en ios enhet, last ned spill og spill dem. du får enormt med inntrykk og ideer, hva som er dårlig og bra, og dermed finner du tilslutt ut "hva ville JEG gjort bedre?". eller hva hvis du kombinerte de beste delene fra dine 5 favorittspill, inn i ditt eget spill?
jeg har funnet flere områder der det rettogslett MANGLER bra alternativer.
ett eksempel er norske barnespill, fks puslespill, i windows store. det er elendig utvalg, og de som finnes er rimelig kjipe. der kan den som vil komme inn med et bra spill med en ingame purchase og gjøre store penger på foreldre som er megahappy for noe som kan oppta smårollingen innimellom. (jeg er forelder selv så jeg vet akkurat hvor mye denne tiden er verdt
det er bare å ta en liten kikk rundtomkring, så finner du enten noe du kan gjøre bedre, eller noe som mangler.