Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvor mange på epostliste før det er noe vits i å sende ut?

Dag Frogner

Supermedlem
Jeg har en engelsk nettside rettet mot et spesifikt spill hvor jeg har samlet inn epostadresser.

Har nå ca 2200 adresser på listen, men når man kommer over 2000, skal MailChimp ha betalt for å sende ut. Det er jo helt fair det og 250,- i mnd er ikke verdens undergang, men sist jeg sendte ut, var det ingen spor av dette overhodet når jeg kikket på inntektene fra Adsense på tiden rundt da jeg sendte ut. Null, niks, nada.

Er det sånn at man helst må ha 10.000 - 15.000 + adresser før man faktisk ser at det skjer noe når man sender ut?

Skjønner at dette avhenger av nisje osv, men det er vel flere her inne som har drevet en del med aff-sider som kanskje kan synse litt rundt det?
 

xdex

Medlem
Har hatt god effekt med så få som 500 stykker, men igjen, så spørs det hvordan du ønsker at dette skal gi gevinst. Jeg opplever at det viktigste uansett er å gi innhold som faktisk gir mening, og ikke sende ut e-poster som er unødvendig, eller har lite informasjon.. Da ender man bare opp med at en haug av folk melder seg av.

Det virker litt rart at du ikke så ett fnugg av spor som du sier, regner med du kryss-sjekket med analytics? hadde du god økning på siden din generelt? eller var alt helt dødt? Da skulle man jo trodd at nesten ingen åpnet den.
 

i-net

Medlem
Å bruke epostlister mtp å tjene penger på adsense blir bare helt feil spør du meg men.

Du kan jo tenke deg selv: Av de 2200 , hvor mange klikket seg videre til nettsiden din ? La oss si at det var 5% ?
Det er 110 reelle besøk. Av de 110 får du kanskje 3% til å klikke på adsense som gir deg kanskje 2 kr per klikk ?

Blir aldri noe ut av det.
 

Dag Frogner

Supermedlem
Det jeg har sendt ut de gangene jeg har testet, er de to første avsnittene av den nyeste artikkelen, med tydelig knapp til nettsiden for å lese resten av artikkelen der. Det er jo altså ikke linket direkte mot et landingsside, men jeg trodde uansett at jeg ville se en liten økning i antall besøkende, det gjorde jeg ikke.

Den siste eposten gikk ut til 1700 stk og hadde en CTR på 10,7%. Altså blir det ca 170 besøk til nettsiden. I følge Mailchimp er "industry standard" på spill 2,1% i CTR, så sånn sett har jeg jo gjort noe riktig.

i-net: Og nettopp derfor lurte jeg på hvor mange man må ha på en liste før det vil bli noe utav det, eller om det kanskje aldri blir det. Hadde ikke som hovedintensjon å bruke Adsense til å tjene på, men tenkte at jeg uansett ville starte å samle inn adresser også kan jeg se med tiden hva jeg vil bruke de til.

Noen forslag til hva som kan funkte å sende? Desverre finner jeg ikke noe aff-program til dette spillet lenger da den eneste som hadde dette har sluttet. Så da har det bare blitt til at jeg har testet å sende en smakebit på nye artikler.
 

kongen

kongemedlem
Hvis det er et populært spill så må det finnes et aff.progrm til det. Hvilket spill er det?
 
Topp