Hvor lang tid før ny lenke blir indeksert?

Tony J

Alle skal få
Hei

Hvis en av dere putter opp en link til min nettside i dag. Vil det ta lang tid før Google
har indeksert lenken og at den blir søkbar?

Tony

zapotek

Medlem
Det skjer når Googlebot har vært innom siden på nytt. Hvor lang tid det tar kommer an på hvor viktig / hyppig oppdatert siden er i Googles øyne.

På forsiden av VGnett, sannsynligvis innen en time.

På BrynjarsMarsvinbarberingsideAvdelingFlekkefjord.no som har 1 innlenke og oppdateres en gang i skuddåret, kan det ta ukes- eller månedsvis.

Tony J

Alle skal få
Takker for svar. Jeg lar uansett google få bestemme sitt eget tempo. Vil ikke mase på google vettu.

Jeg begynner saaaaakte men sikkert å bygge innlinker til siden. Er det noe jeg skal passe på?

Ole Avranden

utvandret
Takker for svar. Jeg lar uansett google få bestemme sitt eget tempo. Vil ikke mase på google vettu.

Jeg begynner saaaaakte men sikkert å bygge innlinker til siden. Er det noe jeg skal passe på?

"Fantomet bygger ikke lenker, han lar brukerne gjøre jobben!"
- Gammelt jungelord

Siden du har fryktelig mange a'er i "sakte", så har du tydeligvis tenkt å dukke under radaren til pingvinen og pandaen. Bare husk at én virkelig god lenke, teller like mye som uendelig mange dårlige.

Tony J

Alle skal få
Jeg er ikke så kjent med de dyrene, annet at jeg har hørt at hvis man driver å spammer rundt linker i alle forum/diskusjoner man finner samt driver å bytter linker rundt med mange så kan det virke negativt? Jeg er kun ute etter innlenker som kan relateres med nettstedet, men størrelsen på nettstedene er ikke så nøye. Alle skal få (gi meg reklame).

Liker forsåvidt jungelordet og kan si meg enig med Fantomet.

Ole Avranden

utvandret
Jepp, du har rett i antagelsen din om forum- og kommentarspamming. Strategien på lenkingen din er bra, gå etter lenker fra relaterte nettsteder.

Hvilken nisje er det du skal lenkebygge til?

Topp