Du bruker 4-5 timer minst, altså? hahaha
Hvordan funker no hands seo om en har en norsk nisjeside da? Jeg skjønte i det hele tatt ikke helt hvordan det virket - selv om jeg så videoen (spammer den kommentarfeltet på blogger?)
Jeg er usikker på hvordan det fungerer med Norske sider, men vedkommende som har laget programmet har hevdet at det ikke spiller noen rolle hvilket språk keword'ene er på, da den bare søker i vei og ikke bryr seg om slikt i det hele tatt, men dersom den bare skal poste på Norske sider så må det vel legges inn en liste med Norske sider hvor det kan være mulighet for programmet å poste, uten at jeg vet akkurat hvor man får en slik liste, og hvordan man gjør det rent teknisk med NHS.
Hvor mange blogger eier du, og er det hovedsaklig engelskspråklige?
Jeg har ikke så mange blogger, det vil si jeg har bare noen få blogger jeg oppdaterer og prøver å få høyere PR på, men hvis jeg starter en mikronisje side om, tja, vafler for eksempel, så ville jeg startet kanskje 8 blogger på disse gratistjenestene, og grunnen til at jeg har PR på bloggtjenestene er fordi jeg mener pagerank er litt flytende, og selv om en ny blogg kommer på et subdomene, så flyter noe av autoriteten til hoved domenet over, uten at jeg kan bevise det, men det er min oppfatning ut i fra at Wordpress blogger ofte gjør det bedre og kommer raskere opp på Google enn for eksempel Bloxter blogger.
Bruker også Thumblr en del, da det er så enkelt å bruke, men jeg ville som nevnt satt opp kanskje 8 blogger, og postet noen artikler om mat, pannekaker og annet relevant, og prøvd å få titler som "vaffel bloggen" eller noe lignende på bloggene.
Artiklene ville stort sett vært akkurat det samme greiene på alle bloggene, bare byttet ut noen ord, og flyttet litt rundt på ting, altså spinning av artikler slik at de ser annerledes ut, men uten å skrive 8 forskjellige artikler for hver blogg, og noen ganger bytter jeg bare "pannekaker", med "omelett" og flytter litt setninger, og vips så har jeg 8 nye artikler.
De første innleggene på en blogg bør aldri inneholde backlinker, men etter 5-10 innlegg kan man skrive innlegg som omhandler vafler, og lure inn et par backlinker til hovedsiden og til de andre bloggene, og slik får man link juice til de andre bloggene fra relevante blogger, og samtidig til hovedsiden. Det er en del litt mer avanserte teknikker også, jeg har for eksempel noen litt mer autorative blogger som jeg bruker til å legge inn innlegg med linker til de nye bloggene jeg starter osv.
Samarbeid med andre som har bloggnettverk som kan linke til de nye bloggene er også en fordel.
I utgangspunktet så bruker man altså nyoppsatte relevante blogger til å linke til hovedsiden, og gamle autorative blogger til å få opp PR på de nye bloggene.
Etter en liten stund så dropper jeg de bloggene som er satt opp for en nisjeside ettersom det er begrenset hvor mye mer PR man får av flere innlegg uten å bruke mye tid på markedsføring av bloggen, noe som er uinteressant, og lar bare disse "nisjebloggene" ligge der, og glemmer de helt. Hvor mange av de jeg har rundt omkring vet jeg ikke da noen sikkert ikke er besøkt på flere år, men de ligger jo der med linkene sine og gjør jobben sin.
Dette er en av måtene jeg gjør det på, da det virker som om blogger har mer vekt en gratiskataloger, men det er bare min mening.
Forøvrig er de fleste bloggene på engelsk, og jeg kopierer ofte artikler og andres blogger, og spinner innholdet litt og legger det ut som egen bloggpost, går mye raskere enn å skrive noe selv, da poenget ikke er å drive en blogg med genuin interesse for vafler, men å få mest mulig trafikk til en side om nettopp vafler, som inneholder annonser og annet som man helst vil at flest mulig ser og trykker på, vaflene dr|t3r jeg i.
Det hjelper selvfølgelig også en del om det ikke er så stor konkurranse om ordene man ønsker å ranke på.