Det kommer vel helt an på, og det er så å si helt umulig å si hva slikt koster, selv hvis man vet omtrent hvordan spillet skal se ut, kan man bomme grovt på et estimat på tidsforbruket på et slikt prosjekt, og de færreste ville nok gitt deg en fast pris på noe sånt, jeg ville i hvert fall ikke gjort det.
Jeg vet om personer som har gått fra programmeringsbakgrunn i andre nisjer, og til å lære seg objective C fra bunnen av og lage et populært iPhone spill på bare noen måneder, men de fleste iPhone spill har jeg intrykk av ligger på rundt 7-8 måneder i uviklingstid, og når man ikke utvikler selv men setter det bort, så blir det alltid en del korrespondanse og endringer underveis, samt at en ekstern programmerer ikke bruker like mye tid av livet sitt på ditt spill som vedkommende ville gjort på sitt eget spill. Samtidig har et eksternt selskap ofte flere ansatte, slik at om flere områder av grafikk/programmering gjøres samtidig så tar det kortere tid, men det blir ikke noe billigere av den grunn.
Du har nok en del flere utviklere å velge mellom hvis det kan gjøres i for eksempel Phonegap, men dersom det må kodes i et språk som objective C ville jeg tro at i overkant av tusenlappen er en fornuftig pris per time, og da snakker vi altså om 37.5 time per uke ganger 26 uker på et halvt års tid ganger en tusenlapp i timen pluss moms er lik rett rundt 1.2 mill kroner ?