Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvor kjøper jeg digital musikk (ikke streaming)

Stoppet

Banned
Hvor kan jeg få kjøpt digital musikk på nett for nedlasting? Jeg ønsker ikke streaming da jeg skal overføre til Samsung Gear fit 2 slik at jeg slipper å drasse på telefonen.
 

Stoppet

Banned
Du vil aldri se meg med et epleprodukt :p
 

Stoppet

Banned
Jo du kan kjøpe og laste ned, i tillegg så kan du laste opp hele ditt musikalske univers gratis!

Er litt fjern i forhold til musikk og slik. Går det uten videre å kopiere CDer over på PCen? Er de ikke kopibeskyttet?
 

Steve Cash

Medlem
De færreste musikkcd-er som selges i dag er kopibeskyttet. Det ble brukt en periode og førte til en del kontroverser, både forbrukerprotester og påstander om at beskyttelsessystemet la noe kode i oppstartssektoren (?) på harddisken og kunne gjøre maskina sårbar for hacking. Jeg husker ikke alle detaljene, men du kan finne slik sperre på noen gamle cd-er. Hva som ble enden på diskusjonen om det er lov å kopiere musikk en selv har kjøpt på cd over på andre avspillere er jeg heller ikke sikker på.

Faktisk er det så enkelt å kopiere at en del medieavspillere har som standardinstilling at det spørres om du skal importere cd-en nå du setter den i PC-en. Denne kan du skru av/på, og du kan også stille inn hvilket format musikkfilene skal ha. Større fil betyr som regel bedre lydkvalitet og noen filtyper er bedre enn andre. Du må sjekke manualen for avspilleren du bruker for å finne detaljene.
 
Topp