Hvor finner jeg postene og pagene i wordpress?

duppsko

Medlem
Hei jeg er ny på forumet :)

Men det jg lurte på er hvor i wordpress mappen jeg finner postene og pagene ? Altså alt innhold jeg produserre selv :)

På forhånd takk!

Keanu

Geek
Hallo, og velkommen.

Wordpress lagrer informasjon i databasen (normalt mySQL), så det er her du vil finne dette - i tabellen posts om jeg ikke husker feil.
Om du ønsker tekstbackup eller av andre årsaker vil ha det ut, kan det være nyttig å bruke eksporter i administrasjonspanelet.

duppsko

Medlem
Hallo, og velkommen.

Wordpress lagrer informasjon i databasen (normalt mySQL), så det er her du vil finne dette - i tabellen posts om jeg ikke husker feil.
Om du ønsker tekstbackup eller av andre årsaker vil ha det ut, kan det være nyttig å bruke eksporter i administrasjonspanelet.

Takk for svar :) Da fikk jeg ned 1 fil. Hvordan kan jeg bruke denne?
Og er det mulig å finne ut hvilken database jeg bruker på siden min? Husker ikke det. hehe.

FIkk btw denne meldingen opp når ejg prøvde å åpne filen:

This page contains the following errors:

error on line 256 at column 16: Opening and ending tag mismatch: encoded line 0 and script
Below is a rendering of the page up to the first error.

duppsko

Medlem
Ny problemstilling. Jeg har fått tak i databasen filen min som er en .cs fil. Stemmer det? Og har lastet ned mysql workbench og klart å connecte. Men hvordan legger jeg denne filen inn på mysql workbench??

Nutz

Med lem
Workbench er ment til å bli brukt direkte mot database-server, og ikke mot en enkel fil.
Ditt beste håp om å benytte denne filen, dersom den inneholder eksport fra DB (usikker), er å importere den i en aktiv database -server før innholdet kan benyttes med Workbench.

Msites Ltd

Livsnyter
For det første så burde en moderator flytte tråden til riktig kategori.

For det andre så er det bedre om du forteller oss hva du egentlig vil få til....

Hvorfor skal du eksportere og importere en fil fra databasen din? Hva ønsker du å få gjort med disse dataene??

Tror det er enklere om vi får en bredere problemstilling å komme med løsning til.

duppsko

Medlem
For det første så burde en moderator flytte tråden til riktig kategori.

For det andre så er det bedre om du forteller oss hva du egentlig vil få til....

Hvorfor skal du eksportere og importere en fil fra databasen din? Hva ønsker du å få gjort med disse dataene??

Tror det er enklere om vi får en bredere problemstilling å komme med løsning til.

Her er daelen. Webhotellet og domene er hos domeneshop, mens en jeg sammerbeidet med hadde databasen hos seg. Med andre ord, han hadde kontroll over alle artikkler som ble skrevet. Han skrev ikke en dritt. Jeg tenke at en dag kunne vi kansje bli uvenner og derfor ba jeg han legge databasen over til domeneshop. Der kunne alle ha kontroll på den å følge med hva som skjedde.

Det som nå har skjedd. Han er litt barnslig, og etter mye om og menn sendte han meg en .cs/csv fil og det eneste han sa var dette var den eneste filen jeg trengte og måtte bare laste den opp. Han nekter å fortelle hvordan jeg skal gjøre det og jeg har ikke noe peiling på hvordan ejg gjør det. Han har tatt ned databasen sin så siden funker ikke. Er rundt en 40 artikkler så hadde vært greit å fått siden opp å gå igjen.

Håper dette var litt bedre :)

Nutz

Med lem
Siden det bare er 40 artikler, så kan det enkleste være å åpne denne filen i en teksteditor, ta cut&paste artikkel for artikkel. Poste på nytt med å opprette nye artikler i ditt nye CMS.

duppsko

Medlem
Siden det bare er 40 artikler, så kan det enkleste være å åpne denne filen i en teksteditor, ta cut&paste artikkel for artikkel. Poste på nytt med å opprette nye artikler i ditt nye CMS.

Men det ligger jo ikke artikkler inni .cs filen

EDIT: Jeg fortale denne fyren at filen ikke inneholder en eneste artikkel, svaret jeg får er:

"Les deg opp på sql spørringer" Sier dette dere noe ?

Sist redigert:

Nutz

Med lem
Hvis du ikke klarer å lese innholdet av artiklene dine i den filen, så har du kanskje ikke fått en "ærlig" kopi av dataene.
Sjekk igjen, og huke av "Tekstbryting" i editoren din. -Kan hende at du ikke ser artikkel fordi den er for langt til høyre i editoren.
I en CSV, så er alle felter i en record på samme linje, da er det ikke unormalt at den teksten du evt. kjenner igjen kanskje er mot slutten av den uendelig lange linja.

Nutz

Med lem
Har sett filen til Daniel Duppsko, dette er ikke en CSV-fil med data som han har fått oppgitt, kun en typedeklarasjon over feltene i .NET med mere.

Gutten har blitt lurt til å tro at han har fått the real stuff, og at han bare skal holde kjeft fordi han ikke forstår sql-spørringer.
Bare en ting å si, kompis til Duppsko er et rasshøl. ;)

Msites Ltd

Livsnyter
Her er det vel bare å sende fyren en mail med beskjed om å levere ut dataene.

Gjør han samtidig oppmerksom på at om han ikke utleverer datafilen så blir han anmeldt for datatyveri, så skal du se at det sannsynligvis blir fart i sakene.

Sånn ellers så synes jeg ikke vi skal ta stilling til om noen er "rasshøl" eller ei da vi ikke kjenner mer enn en side i denne saken.

Nutz

Med lem
Hmm... Kunne ha vært enig med deg Msites, hadde det ikke vært for at det var jeg som skrev det.
Synes du ikke det var tydelig at "kompis" dro litt lavmål hersketeknikk på Duppsko fordi han ikke kunne sql-spørringer som en "unnskyldning" og få han til å holde munn?
Det at han overhodet ikke hadde gitt han data, men kun noen ubrukelige typedeklarasjoner bør vise at fyren er et påståelig ignorant rasshøl, som selv burde lese seg opp på sql-spørringer.

Msites Ltd

Livsnyter
Det kan vel også hende vi her har med to som er "amatører" og ikke kan så mye om eksport/import av databaser. Det kan faktisk være et hendelig uhell.....

En annen tilfeldighet er at denne tråden og tråden til Pleb tidligere i dag har samme problemstilling.....er det også bare en tilfeldighet ??

Topp