Du kunne jo ha tatt en titt på
AVforum.no - Home og sett hva de har gjort med sitt forum. De har et relativt begrenset nedslagsfelt de også. Greit nok, en del bredere enn ditt, men poenget er at det er for folk over gjennomsnittet interessert i et "fagområde". Trommeportalen er for folk over gjennomsnittet interessert i trommer/slagverk.
AVforum har mye bra tjenester og features bygget opp rundt forumet som gir det mer trafikk, høyere interesse, og skaper entusiasme og engasjement. Hvorfor ikke kopiere noen av featuresene? Istedenfor
Min hjemmekino, kan det f.eks. være mitt trommesett der folk kan legge ut specs, bilder og dele erfaringer.
AVforum er i mine øyne et ufattelig bra forum for audiofile, mye takket være ildsjelene og ekspertisen på forumet. Nå kjenner ikke jeg trommeportalen.no, men det å ha de rette menneskene og den rette kompetansen på forumet er alfaomega for slike fagforum. Takket være ekspertisen på AVforum har de klart å bygge opp et renommé som gjør at de fremstår som den ledende nettsiden/forumet for nettopp audio og video. Dette burde dere også klare ved å tillegge portalen litt mer innhold enn bare poster. Det er ikke alle som er interessert i å diskutere, noen vil gjerne lese artikler/nyheter, bli inspirert etc, og da er ikke et forum med masse diskusjoner uten bilder og nyheter nødvendigvis det beste. Det er totalopplevelsen og det å appellere til nivåer og typer av trommeslagere. Skal du ha tilsig av nye brukere og ekspertbrukere, er det viktig at dere også er for nybegynnere, og ikke bare eksperter. Nybegynnere stiller dessuten mange spørsmål, noe som vil bidra til aktivitet og nytt innhold på forumet, og søkemotorer liker nytt og relevant innhold, i tillegg blir du mer attraktiv ovenfor potensielle annonsører. Nybegynnerne vil dessuten før eller seinere mest sannsynligvis også bli eksperter.
Ellers er det veldig lite bilder på forumet, noe som gjør at portalen fremstår som tung og tørr å lese. Hva med bilder, nyheter fra forhandlere etc. Må jo være veldig attraktivt for musikkforhandlere å annonsere på forumet? Så lenge annonsene er relevante, så burde de ikke være plagsomme for brukerne av forumet. Hvorfor fremheves ikke de mest leste/aktuelle trådene i margen på forumet? Det er så mye mer dere kan og bør gjøre med forumet for å få det til å virke litt mer levende enn det er i dag.
Litt ustrukturert poost dette, men poenget er ta dere har veldig mye å gå på, og dere bør gjør forumet mer interaktivt og legge til rette for mer samhandling, samt blåse mer liv i det ved f.eks. å ta i bruk bilder og video.