Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvor bør jeg kjøpe domene?

looper

Medlem
Er det .no eller .com?
Er det .no er Domeneshop knall men er det .com så er Namecheap.com best mener jeg.

Men smaken er som baken ;)
 

Mikkel79

Medlem
.no hos Domeneshop her også, mens .com, net, org hos Moniker.com
Kanon bra system for å endre på dns, whois etc (spesielt når man har mange domener)
Også det å kunne sortere domene etter nameservers er veldig kjekt.
 
Kult. Jeg tenker å kjøpe et .com domene.

Jeg vil ha blogg og etterhvert forum, gjerne et forum med +1 funksjon slik som f.eks på diskusjon.no

Har det noe å si hvor jeg kjøper domenet mht. å installere dette?

Hva med webhosting, hva koster det utover prisen på selve domenet? Og bør det kjøpes av samme selskap eller spiller det ingen rolle?

Er det teknisk krevende å installere blogg og forum når først .com domenet er "i lomma"?


Takknemmelig for info om det her:)
 

Tonny Kluften

Administrator
Har det noe å si hvor jeg kjøper domenet mht. å installere dette?

Hva med webhosting, hva koster det utover prisen på selve domenet? Og bør det kjøpes av samme selskap eller spiller det ingen rolle?

Er det teknisk krevende å installere blogg og forum når først .com domenet er "i lomma"?

- Nei, har ikke noe å si.

- Du kan kjøpe domene og webhotell samme sted, noen sier at du ikke skal det, jeg vet ikke hvorfor, har aldri opplevd problemer med det.

- Om det er teknisk krevende, kan du starte en ny tråd og spørre om det der?
 

picxx

Well-Known Member
Jeg har gått over til å for det meste bruke namecheap for domener (har vel også noen hos onlinenic og moniker), mens .no domener handler jeg hos domeneshop.
 
- Nei, har ikke noe å si.

- Du kan kjøpe domene og webhotell samme sted, noen sier at du ikke skal det, jeg vet ikke hvorfor, har aldri opplevd problemer med det.

- Om det er teknisk krevende, kan du starte en ny tråd og spørre om det der?

Takk for info! Nå har jeg kjøpt domenet på namecheap.com, men ennå ikke bestillt noe webhosting. Det sto noe om "nameservers" der jeg kunne velge mellom deres automtatiske valg som alt var krysset av, og "custum" der jeg måtte spesifisere noen detaljer selv. Siden jeg ikke vet hva nameservers eller DNS er lot jeg deres predefinerte valg bli værende. Kommer det til å ha noen praktisk impact, for eksempel på om jeg tar webhosting et annet sted?

Jepp skal starte en egen tråd om det:)
 

drlinux

Konsulent i PHP og Linux
Definitivt ja, du angir navneservere slik at domenet vet på hvilken server nettstedet ligger. Navn på navneservere får du oppgitt av de du kjøper webhotell fra.

Ikek helt riktig. Navn på navneservere behøver (og bør) du sjelden endre. De vil som regel ligge hos de du kjøper domenet hos. Derimot må du peke navn på webserveren (som UniWeb AS - Domene, E-post og Webhotell og dittdomene.no) til din leverandør av webhotell.

Bortsett fra å sette opp (eller be om å få gjort) denne pekingen, så skal det ikke være annet du trenger gjøre, hvis du velger forskjellige leverandører av webhotell og domene.
 
Topp