Skal lage en relativt enkel hjemmeside og trenger ett program for dette.
Har jobbet litt med Microsoft Expression Web men liker det dårlig.
Skal lage siden i html.
Hva bør jeg velge?
En relativt enkel hjemmeside har tendes til å ville balle på seg etterhvert Hvorfor ikke ta en titt på Wordpress? Der har du utbyggingsmuligheter i det uendelige.
Ellers så er Dreamweaver et alternativ hvis du skal ha alt på statiske sider.
Selv lager jeg alle mine nettsider med EditPlus. Det er riktignok en teksteditor og ikke et WYSIWYG-program.
Så dette forutsetter at du er interessert i å sette deg inn i hvordan man lager nettserier fra scratch, men dersom du er det er den klart beste måten å skrive HTML-en selv. Start med statiske sider, og lær PHP eller ASP på et senere tidspunkt når sidene er så omfangsrike at du trenger å utvide dem ennå mer. Det er på ingen måte den enkleste måten å lage hjemmesider på, men det er den mest lærerike.
Takker for innspill. For 15-20 år siden satt jeg i flere måneder å skrev hjemmeside med en teksteditor, PUH... for en jobb. Men nå har jeg glemt mange av kodene.
Tror jeg skal finne ett brukbart WYSIWYG program for jeg har forlite timer i døgnet...
Takker for innspill. For 15-20 år siden satt jeg i flere måneder å skrev hjemmeside med en teksteditor, PUH... for en jobb. Men nå har jeg glemt mange av kodene.
Tror jeg skal finne ett brukbart WYSIWYG program for jeg har forlite timer i døgnet...
Kodene har nok forandret seg litt i løpet av de siste 15-20 åra. Men prinsippene er jo de samme, så du lærer sikkert raskt de nye teknikkene.
Har du Mac, så skal visst iWeb være et brukbart WYSIWYG-program. Dreamweaver skal visst være bransjeledende blant kodere som ikke kan kode (finnes det sånne folk?), så det går jo an å prøve. DW finnes jo både for PC og Mac.
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.