Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvilket SEO verktøy er best?

Stoppet

Banned
Er det noen som har erfaringer med Moz, Majestic, Ahrefs, SEMrush eller andre SEO verktøy?
Hvis man skulle velge kun en, hvilken ville du valgt?
 
Sist redigert:

Kameraten

New Member
Bruker Moz og Ahrefs til å se utvikling på DA og PA. Ahrefs bruker jeg også til å se utvikling for rangeringen på utvalgte søkeord. Kjekt at de sender meg mail om nøkkelordene har falt eller klatret opp noen posisjoner :)
 

kaieivindm

Member
Hei dere - jeg er totalt noob på slike SEO verktøy, men noen kjappe spm:

1) Er det verdt den prisen i forhold til hva de gir?
2) Er det noe poeng om man allerede ligger høyt på Google resultat fra før?

Og hva annet blir bedre for min del ved bruk av slike verktøy?
 

T SL

Active Member
Jeg har Majestic, SEMRush og får fra Moz via tredjepart. Jeg bruker dem hver dag, og de er meget bra dersom du jobber i nisjer med høy konkurranse. Det er billig morro i det store bildet -- data og research er viktig.

Bruker også SERPwoo og et par andre rank trackere, for å gi whitelabel rapporter til større kunder mm.
 

Stoppet

Banned
Jeg har hatt et prøveabonnement på SEMRush nå. Vurderer å gå for det. Hvis du skulle velge kun en, hva ville det da bli @T SL . Skal bruke det til å sjekke sidene, finne søkeord (og bygge opp de jeg har) og sjekke konkurrerende sider stort sett.
 

T SL

Active Member
De er alle forskjellige:

SEMrush for konkurrenter og nøkkelord, f.eks. se hva en konkurrent ranker for og hva du ikke ranker for. Majestic for å finne backlinks og se kvaliteten på disse, og sjekke backlinks på konkurrenters sider.

For ranktracking ville jeg valgt SERPWoo eller Micrositemasters.
 

Stoppet

Banned
Trodde Moz kjøpte mye av informasjonen sin fra SEMrush?
 

T SL

Active Member
Majestic er de eneste med en ok metric for bulk check. DA er utrlig lett å manipulere, mens Trust Flow er noe vanskeligere. Moz viser også få lenker sammenlignet med Ahrefs/Majestic.

SEMrush trenger nøkkelord med trafikk -- mange norske nøkkelord er for små til at det blir nøyaktig.

Selv ville jeg valgt SEMrush og Majestic, dersom du bare kunne valgt 2.
 
Depends on what you want to do.
If it is something technical Screaming Frog is King. If it link analisys og link building ahrefs. If it is competitor analisys then SEMRush.
 
Topp