Hvilket distribusjonsselskap bruke rdu?

Johan

Medlem
Jeg bruker i dag Bring og Posten for å sende varer til kunder. Primært små pakker under 2 kg.
I de tilfellene der jeg vil ha sporing på produktet bruker jeg bring. I alle andre tilfeller bruker jeg Posten. I sistnevnte tilfelle sender jeg det pr brev og porto er under kr 50,-
Jeg har gratis frakt til kunder på alle varekjøp over 700,- og tar betalt en flat frakt på kr 100,- på alle varekjøp under kr 700,-
Jeg skulle gjerne ha hatt sporing på alle forsendelser, men syns det er litt drøy pris hos Bring som starter på 99,- eks mva.
Er det noen som benytter andre og riemligere distributører enn Bring?

n0stra

Medlem
Vi har gratis henting, billigere EDI-løsning og ca 30-40 % lavere pris per pakke vi sender gjennom Mypack enn gjennom Posten Bring.

Interessant nok er det noen få tilfeller hvor Tollpost ikke føler de har nært nok utleveringspunkt og derfor velger å benytte Bring (dette betaler ikke du noe mer for). I disse tilfellene har jeg målt leveringstiden mellom Mypack og Posten Servicepakke. For å si det sånn - posten vinner aldri.

janerik

Medlem
Vi skulle prøve oss med Mypack, men hos oss i Valdres var det helt håpløst. De hadde henting av pakker kun en dag i uken og da var det plutselig svært uaktuelt. Når vi inngikk avtale med dem ble det sagt at det hentet pakker hver dag, bare vi ringte dem før et visst klokkeslett, men dette gjelder nok bare i mer sentrale strøk.

Prisene var bedre enn hva Posten klarer, samt at du får noen prosent rabatt på de prisene de oppgir i sin prisliste. De har jo også sporing.

Vi har forresten mottatt flere tilleggsregning fra Posten i det siste pga manglede porto, ennå det er Posten selv som veier, måler og frankerer, så der må vi være mer våkne nå...men det er jo et annet kapittel.

Santo

Active Member
Som mottaker av pakker foretrekker jeg at nettbutikker benytter MyPack.

Pakker sendt via MyPack kommer mye raskere frem enn det som går via Posten...

Atrium

Medlem
Vi gikk over til Mypack for ett eller var det to år siden, billigere,raskere,færre skader, gratis henting på forhåndsdefinert kjernetid.
Vi sender nå ut over 10000 pakker i året.

Angrer ikke ett sekund

Topp