Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvilken skjermprofil er standard på iMac?

Steve Cash

Medlem
Dette er ikke noe smart spørsmål, men jeg hengte på en ekstra skjerm på min iMac, den ble verdlig mørk, jeg gikk til Systemvalg -->Skjermer og åpnet arkfanen Farger for å finne ut om jeg kunne justere der. Jeg ble nok litt ivrig, og klarte å endre innstilling på hovedskjermen uten å sjekke hva som sto der i utgangspunktet. Valgene er:

-Adobe RGB (1998)
-Generisk RGB-profil
-HD 709-A
-sRGB IEC61966-2.1

Dette er en 21,5" iMac, 2011-modell, tror jeg, med OS X 10.9.2.

Jeg skjønner at en god løsning er å velge den profilen som gir best bilde, men hvis noen vet hvilken den ble levert med fra fabrikken vil det være fint å få vite det.
 

Steve Cash

Medlem
Jo, det stemmer det, på samme måte som det står Dell 1909W på den andre skjermen. Jeg trodde ikke dette var en profil som sådan, bare navn på maskin/skjerm, ettersom den ligger i en rute som er litt skilt ut fra de andre. Men det stemmer at når jeg blar med piltast fra den øverste ruta som er markert og til den nedefor så endrer bildet seg litt (men er fortsatt dårligere enn på Macen selvfølgelig, dette er en gammel skjerm jeg bruker midlertidig). På samme måte ser jeg en liten endring ved å bla fra iMac til den som ligger under.

Du skal se at det er så enkelt, standard er den som ligger for seg selv, jeg tror problemet er løst. Takk skal du ha.
 
Topp