Hvilken Nespresso kapsel er best?

Bjørnar

Gründer
kapsler er fandens verk for meg. magen og tarmene går på auto etter det sodrevannet der. beklager pong ;)

kokekaffi er det desidert beste, eventuelt presskanne. trikset er å ha kokende vann, noe som man ikke oppnår i disse maskinene.

kspoosh

Sjømann, morgenfugl, nerd
Hei,

Tenkte nå jeg kunne være den første å svare på det som blir spurt om i stede for å kritisere maskinkaffe =)

Jeg synes at Fortissio Lungo er en helt grei kaffe å drikke. Dog drikkes det mest av koffeinfri kaffe hjemme hos oss, og da er Decaffeinato Intenso favoritten.

Dog går det en del i Evergood sin koffeinfri traktekaffe, som helt klart smaker litt bedre en maskinkaffe. Saken er bare at det tar 20 sekunder å få ut en kaffe fra en maskin som man kan ta med seg hvor det enn måtte være =)

looper

Medlem
En ristretto er den perfekte starten på dagen.

hehe, har brukt mye tid på å overtale slike som Tonny og Torstein i min tidligere jobb som promotør for Nespresso.
Først av alt maskinen er ett fantastsk produkt som lager helt vanvittig god kaffe. Kapslene er laget på en slik måte at det er akkuratt som nykværnet kaffe. Tror du ikke på meg?Nei ta å åpn opp en kapsel og trekk inn den gode duften. Og hvordan kan du Tonny si at det ikke er skikkelig kaffe?

Når det kommer til søppel så er vel det noe av det største problemet med kapslene, men det jobbes med en løsning på dette. I enkelte land i Europa finnes det en egen container kun for disse kapslene.

Det å lage en god kopp kaffe med en manuell maskin som en Jura, som er den eneste maskinen som kan måle seg med en Nespresso kopp er ikke så enkelt. Det er både vanskelig å få til en ordentlig kaffe men ikke minst ett "hassle" med rengjøring,etc.

Selv så nøyer jeg meg med Löfbergs Lila og en presskanne;)

Sist redigert:

TorsteinO

Art Director & grunder
Tjah, ristretto er heller ikke dumt, men personlig foretrekker jeg i såfall heller en helt "normal" espresso (har også vært med å starte en kaffebar og den sammenhengen jobbet litt som barista ;))

Øh, jura? Joa, sikkert hvis man vil ha noe helautomatisk dilldall, men jeg er litt purist. Whisky, kaffe, mat, design... mindre dilldall, enkelt og greit :) Og lukta av en sånn kapsel kontra lukta som kommer hver gang jeg kjører kverna mi? Skal love deg at du smaker forskjell også. Jeg har faktisk en gammel helmanuell kvern også, den funker fint, men den har et par irritasjonsmomenter som gjorde at jeg bytta til en elektrisk, selv om jeg liker veldig godt det å kverne kaffen for hånd.

(...for den saks skyld liker jeg samme filosofien ang. dykking også: DIR. Broren min er en fanatiker på det, og om jeg får ut fingeren og blir litt mer aktiv - som han maser om - er nok sjansen stor for at jeg kjører samme linja selv også ;))

Sist redigert:
Topp