Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvilke priser gjelder nå?

eightworx

Art Director
6mnd tok det meg å komme i kontakt med en av de rikeste mennene i europa. Vell grunnen til jeg tok kontakt i utgangspunktet er at jeg i lang tid har følgt hans arbeid som designer og at han har vært til stor inspirasjon.

Men en ny webside har han hatt behov for siden tidlig 2006, jeg fikk da ett gjennombrudd etter vi ble venner på facebook, chattet litt og det ble litt mailing fram og tilbake ang. hans arbeid. Jeg hadde ventet på denne dagen lenge og turte til slutt og spørre om det kanskje ikke var på tide å få laget en ny side til ham (Ja jeg hadde forsikret meg om at det ikke var konen, datteren, sønnen eller lignende som hadde laget den forrige) Svaret jeg fikk var utelukkende positivt.

En mail stappet med bilder og planer og når jeg kunne starte. Jeg fant da ut at han eide totalt 20 sider som var daglig oppdatert alle om samme emne men forskjellige produkter.

Så det jeg og han lurer på nå, hvilke priser gjelder? For en mann som tjener mer på en helg enn hva jeg klarer å tjene på en livstid. En mann som flyter i gull og diamanter (bokstavligtalt)

Normal pris på de første tre sidene har jeg kommet fram til ca 60.000kr da 20.000kr stk. + moms. Men jeg forsikrer dere om han ikke vil ha noe problem å betale dette ganger 10 så bør jeg spørre om dette?


- Ja det ble en veldig surrealistisk kveld for meg idag. Oppå det hele vil det bli ett møte med betalt tur til London før jeg starter...
 
Sist redigert:

Bjørn Andersen

Webmaster
mannen er vel ikke dum, han vet vel hvis han blir forsøkt lurt eller pumpet for penger. Ville lagt meg på øvre nivå på pris design men ikke prøvd overprise. Her kan jo du få deg en god fast kunde, og er han en kjent designer som du sier da er jo dette en ypperlig mulighet til å vise hva du kan, som igjen kan gi deg mer arbeid seinere
 

eightworx

Art Director
Bjørn Andersen: Ja var nettop dette jeg tenkte på, er snakk om mye arbeid og lurer på om jeg skal ligge meg på ett normalt nivå i håp om kanskje en fast og god kunde\refferanse.

allegretto: Det er hans firma sider, hans navn er firmaet og firmaet er hans navn. Han er en designer av fysiske produkter og gjør seg ikke så bra på nettet. Har en meget sær smak her. Vet ikke hvorfor han ikke har innvolvert ett større byrå til å lage en god profil til han, men jeg vet han velger kunder og "staff" med omhu. så tror kanskje det tidligere er laget på hobby basis av en av sine ansatte.
 

eightworx

Art Director
er rene flash sider, i actionscript 3.0 og php\mysql. Da en webshop med ca 15 produkter. Som kun skal bestilles iform av ett telefon oppkall.

Phillippe Starck har da ikke verdens dårligste side hehe, dypp alle tingene hans i gull og diamanter så er du nok noen hakk nærmere....
 

hansson

Langveisfarende
Aha! :) Genialt å få tak på den karen da! Lykke til med jobben. Tror du kan plusse på 10k uten at det blir oppstandelse. Men hva med å bare være ærlig med ham? Han vet du er ung og ikke så veldig rutinert, og han vet at han har pæng nok. Så hva med å si at du er veldig usikker på hva du skal ha, fordi kunden er spesiell og din egen situasjon er spesiell iom at du ikke har jobbet for denslags kunder før. Siden dere har en dialog gående vil du sikkert komme greit ut av det hvis du konfererer litt med ham først.
 

Sjefskoder

Sjefskoder
Du har en timepris du og som alle andre?
Regn fort ut antall timer du vil bruke på det du kan levere, kontakt så eventuelle andre som må hjelpe deg igjen, for å kunne levere dette. Få en kjapp estimert tidsramme av disse igjen. smell sammen timer, legg til noen (for sikkerhets skyld ;) ) gang opp dette igjen med timesprisene og vollà ;)

Sendt deg en PM, forresten :p
 

hansson

Langveisfarende
Tror neppe fotografene som knipser for Prada og de som jobber for Ålesund Fruktbutikk AS opererer med samme timepris. Når man får et oppdrag for et internasjonalt konsern er det lov til å dra på litt mer enn om man jobber lokalt her hjemme. Man ville jo være litt dum hvis ikke. Timeprisen han har akkurat nå er ikke nødvendigvis så relevant i denne situasjonen.
 

Gaasehud

Medlem
Synes det Bjørn foreslo ikke var så dumt. Ta litt godt i, men ikke for mye. Om du pleier kunden og gjør det bra nå, kan det hende du både får flere jobber (og mer pæng) og blir profilert gjennom denne kaksen. ;)

Heldig som har fått denne jobben, ikke la den gå fra deg. Kos deg og lykke til! :)
 

Msites Ltd

Livsnyter
Sørg for at du tar betalt det du mener er realistisk og verdien på det arbeidet du leverer!

Dette kan selvfølgelig gi deg et sprang i karrieren, men det kan også være "once in a lifetime"! Du er nok ikke den første som forsøker å få innpass hos denne fyren på en eller annen måte, og jeg tipper det er flere som er blitt brukt en gang til noe enn de som har fått innpass.

Til syvende og sist er det du som skal føle deg vel med det du gjør!
 

Sjefskoder

Sjefskoder
Det som er veldig viktig i slike saker som dette, når det kommer til utregning av pris er at du setter deg ned og tenker, ikke bare en gang men gjerne tre-fire ganger på om det er muligheter for andre jobber for denne kunden..

Er det derimot en engangs-jobb, så ta din timepris legg på litt og håp at du får den.
Er det en flerjobbs-mulighet, ta litt mindre, men kom med forslag til andre tilleggstjenester, som ville gjort kunden mye mer atraktiv på markedet..

Se på meg f.eks,
jeg laget et utkast til en jobb, laget en pris og kom og med noen tips til øvrige forbedringer...
Og vipps, så ville kunden ha meg som fast programmerer for deres nettsider med en avtale som strekker seg over to (2) år...

Ikke bare fikk jeg betalt for den tjenesten jeg leverte men har og 25.000 ekstra hver eneste måned inn på konto...
Må jeg gjøre noe for dem så fakturerer jeg dem , i tillegg til de 25.000 fast pr mnd,
pr. time pålydende 925,- eks mva..

Så legg ikke så mye tid på hvor mye du skal ta for den ene jobben om muligheten for flere finnes der, men tenk litt på hva du kan få for fler jobber fremover...

Legg deg litt under pris, lag et fantastiskt utkast med idè'r, og tenk fremover..

Får du f.eks en jobb for et meglerfirma, så kom med forslag til hva som vil gjøre tjenesten deres bedre(f.eks sms med beskjed dersom noen byr over deg..)

og vipps; Penga ramler inn ;)

/Sjefskoder
 
Topp