En interessant artikkel hos Dinside om en hemmelig svarteliste som forbyr støtende og seksuelle domener hos Norid (.no).
Jeg siterer fra Dinside:
Kan jo være morsomt å bruke denne tråden for å samle opp domener man kommer borti som er sperret - ikke minst vil dette føre til at Tonny ranker big time på søk etter slike fy-domener
Jeg understreker at min interesse kun er av faglig natur, og jeg velger derfor å ikke ta "ordene" i min munn - det kan jo andre gjøre
Jeg siterer fra Dinside:
- Det er enkelte uttrykk som ikke tillates registrert under .no, forklarer daglig leder Hilde Thunem i Uninett Norid til Dinside.
Lista, som skal være rundt 150 domenenavn lang, ble laga i 2001. Den har ikke blitt endra siden, og er fortsatt strengt hemmelig.
- Vi gir ikke ut lista til noen, fordi vi ikke ønsker at tredjeparter skal bruke den til å bevisst forsøke å omgå begrensningene, forteller Thunem.
Kan jo være morsomt å bruke denne tråden for å samle opp domener man kommer borti som er sperret - ikke minst vil dette føre til at Tonny ranker big time på søk etter slike fy-domener
Jeg understreker at min interesse kun er av faglig natur, og jeg velger derfor å ikke ta "ordene" i min munn - det kan jo andre gjøre