Hvilke nettsteder er best?

adeneo

Medlem
Hva skjer med den negative holdningen på forumet for tiden?

Den lever vel i beste velgående, hvis ikke kan jeg alltids blåse litt liv i den igjen.

Dette er som andre har sagt bare tull, du får ikke gode ideer til din neste full-fart nettside ved å spørre hvilke nettsider folk synes er best, eller hvilke nettsider som er mest besøkt, du får kun en liste over de største nettsidene i verden / norge, og skal du konkurrere på det nivået så trenger du sannsynligvis ikke råd for å komme opp med en ny ide.

du får ikke gode ideer til din neste full-fart nettside ved å spørre hvilke nettsider folk synes er best, eller hvilke nettsider som er mest besøkt

Jasså?
Nå snakker du bare vas. Selvfølgelig kan man få gode ideer av å se på andre suksesser og mye besøkte nettsider. Ordet vi leter etter her er vel inspirasjon.

La oss si at han fikk god respons i denne tråden og oppdaget at en av de mest besøkte sidene hadde stort forbedringspotensial? Eller at de beste nettsidene manglet små nisjer innen ett spesielt emne? Eller at de har ekstremt gode løsninger som kan overføres til andre emner?

Kanskje du burde å begynne å jobbe for staten, der får du betalt for å tenke innenfor boksen....

adeneo

Medlem
Jasså?
Nå snakker du bare vas. Selvfølgelig kan man få gode ideer av å se på andre suksesser og mye besøkte nettsider. Ordet vi leter etter her er vel inspirasjon.

Det er nok du som bare snakker vas, litt sammensatt så var altså spørsmålet :

Hvilket norsk nettsted rettet mot bedrifter er best?
Hvilket norsk nettsted rettet mot forbrukere er best?

Hvilke nettsteder besøker du ofte?
Prøver å få noen ideer til å lage noe som folk vil ha.

Det er vel høyst sannsynlig at svarene blir noe sånt som Dagbladet, VG, Finn, Facebook, Google, Komplett osv.

Alle disse sidene har sikkert forbedringspotensial, men på det nivået så må man regne med at dersom man setter seg som mål å konkurrere med for eksempel Google, så har man ikke behov for slike råd som det spørres etter i denne tråden, da har man allerede gjort et veloverveid valg, og bestemt seg for å bruke store deler av livet på å konkurrere med et av verdens største selskaper.

Man tenker ikke " skjitt au, jeg slenger opp en wordpress side som er bedre enn facebook ", det vil si noen tenker sikkert det, men sannsynligheten for suksess er lik null.

Nå er det ingen som sier at man ikke kan finne mye inspirasjon på disse sidene, fiffig funksjonalitet man ønsker å kopiere for eksempel, uten at det trenger å være det nye facebook, men de fleste som er på nett har vel allerede besøkt disse sidene og jeg kan ikke se at det skulle noen stor inspirasjon for en ny nettside å få vite at webforumets medlemmer besøker Dagbladet ofte, men det er mulig jeg tar feil.

Når man snakker om "utenfor boksen", så er vel dette så innenfor boksen som det går an å komme, "alle" spør seg jo hvilke sider det er som allerede har gjort suksess og tjener mye penger, og tenker at det er en glimrende ide å kopiere disse sidene, men de færreste får det til. Det må da være bedre å faktisk tenke utenfor boksen, og forsøke å komme på noe som ikke er kopiert en million ganger før, men det ligger nok litt over nivået til oss statsansatte ?

Det er vel høyst sannsynlig at svarene blir noe sånt som Dagbladet, VG, Finn, Facebook, Google, Komplett osv.

Når man snakker om "utenfor boksen", så er vel dette så innenfor boksen som det går an å komme, "alle" spør seg jo hvilke sider det er som allerede har gjort suksess og tjener mye penger, og tenker at det er en glimrende ide å kopiere disse sidene, men de færreste får det til. Det må da være bedre å faktisk tenke utenfor boksen, og forsøke å komme på noe som ikke er kopiert en million ganger før, men det ligger nok litt over nivået til oss statsansatte ?

Nå regner jeg med at medlemmer på "webforumet - webgrunderens hjem" besøker andre sider enn kun facebook og vg.

Facebook har mest sansynlig en eller flere personer som har som jobb å sjekke ut andre gode og mye besøkte nettsteder.

Når jeg snakker om å tenke innenfor boksen sikter jeg til "ikke gidd å prøv. du får mest sansynlig bare vg som svar. Du får ikke gode ideer av dette."

Jeg tar ikke stilling til om spørsmålet til trådstarter er bra eller dårlig, men synes svarene dere kommer med er fryktelig dårlige.

adeneo

Medlem
Da ville det kanskje være en ide å komme med et godt svar selv, i stedet for å kritisere andres svar ?

flippflopp

Medlem
Om noen kan lage et nytt "iam.no" så hadde det vært veldig flott. Veldig stress å søke opp bedriftsinformasjon hos Proff.no, fødselsdato hos FinnFirma.no, fødselsår i skattelistene, Facebook-profil, Twitter-bruker, blogg, Pintrest-konto, Google+ mm. Veldig kjekt å få alt aggregert. Og at folk ikke skjønner at dette er ting man kan finne med 10 min mer arbeid enn det tar på en sånn side, er deres problem.

selbekk

Medlem
jeg må innrømme at det var jeg som hjalp kjekkasen frithjof arngren med å registrere seg på geocities.com en gang før tenårene.

Fun fact - han beholder designet av den ene grunnen at han får så mye gratis PR, samt at han tjener fett på det. Han er en ærlig kar though, så ser dere noe dere liker der, kjøp i vei! =)

OT:

det er litt vanskelig å gi deg et konkret svar på et så åpent spørsmål, men jeg er en stor fan av f.eks. nye www.gjensidige.no, nye Opera, Ballett og Konserter | Operaen \ Den Norske Opera & Ballett og et par andre av designprisvinnerne i år.

Topp