Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvet noen om et nett sted med tortila om hvordan man lager online spill?

Hvil lere hvordan man lager et textbasert online spill og da lurer jeg på om noen vet om noen tortilaer...

Takk vis noen svarer=>
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Ikke for å være frekk, men hvor gammel er du? Både norsken og engelsken din er jo forferdelig.

Jeg er rimelig sikker på at det ikke finnes noen guider om hvordan du lager et tekstbasert spill på Norsk, og klarer du lese Engelsk?

Ikke still så utrolig dumme spørsmål. Søker du etter guider gjennom Google, så finner du dem. Det du må lære deg er PHP, MySQL, CSS og xHTML. En fordel kan være å kunne litt Ajax også, siden det tydeligvis blir mer og mer populært for å lage en web 2.0 feeling. Du finner tusenvis av omfattende guider av alt sammen om du prøver å søke etter det, og de som ligger høyest i Google er sannsynligvis der av en grunn.

Søk etter guider og tutorials.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jo, spørsmålene hans er litt korttenkte, siden dem ofte er litt urealistiske med tanke på at han tydeligvis ikke kan hverken Norsk, Engelsk, PHP eller HTML. I hans forrige tråd spurte han hvordan man laget en søkemotor.

"Hei, hvordan lager jeg et fly?"
 
Sist redigert:

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Nei, jeg får vel fyre løs med noen seriøse lenker til Stupid Boy.

Her ser du en liste over tekstbaserte onlinespill, som du sikkert kan suge litt inspirasjon av: List of text based computer games - Wikipedia, the free encyclopedia

Litt om hvordan du lager det:

- Mud Magic: Online Text Based Gaming Howto
- Want to create a Text based Games - macosx.com - Mac Support (flere som vil lage det)
- Game Creation Resources (en rekke ressurslenker)

Du bør beherske HTML og CSS for å få fine og brukervennlige sider. PHP og JS kan være kjekt for å få ting til å gå rundt!
Litt apache og Linux kan også være kjekt å ha litt basiskunnskaper av, men selvfølgelig ikke et must.

Skal du få siden din til å gå rundt, så bør du også fokusere litt på markedsføring. Det er trossalt ikke bare bare og sette opp en nettside og få mange brukere. Kanskje kjøre noen konkurranser eller noe annet unikt som trekker folk.
 
Sist redigert:
Topp