Hvem vinner superbowl!

Mortenxx

Medlem
"Synkronsvømming for menn" osv.
Personlig fikk jeg mer enn nok av sport for noen år siden, da radiosporten sendte direkte fra VM i snooker (biljard).
"Han sikter på den hvite kula ...
(lang pause)
... skyter den hvite kula så den treffer en rød kule, som treffer ...

peterandrej

pensjonert moderator
Personlig fikk jeg mer enn nok av sport for noen år siden, da radiosporten sendte direkte fra VM i snooker (biljard).

Snooker er faktisk en av verdens aller største TV-idretter. Men hvis kommentatorene var på det nivået at de refererte til køballen som den hvite kula, så skjønner jeg jo hvorfor du fant det trasig.

Gi det en sjanse på eurosport i slutten av april. Da er det VM.

peterandrej

pensjonert moderator
Hahaha...meget uenig med deg der!
Dette gjør NRK lisensen verdt!

Ikke for å være noen regelrytter eller møteplager, men du betaler ikke lisens for kanalen(e) NRK. Du betaler for selve fjernsynsapparatet, uavhengig av hva du bruker det til.

Nå tilfaller riktignok lisenspengene NRK, men det er altså en annen sak.

looper

Medlem
@PA
Du betaler lisens hvis du har en TV, korrekt. Pengene du betaler går rett til NRK. Dermed går pengene til superbowl, mgp , barnetv....etc

Tonny Kluften

Administrator

Au, det var litt uheldig. Men snooker på Eurosport derimot, det er skikkelig underholdning, samme med curling. Og denne gangen er det ikke ironisk ment, snooker og curling er det eneste som får meg til å se sport, kanskje fordi det ikke ligner på sport.

allegretto

Medlem
Jeg er redd for at om vi ikke har lisens (og nrk blir reklamefinansiert) kommer de til å komme på like lavt nivå som alle disse fjasekanalene, tv2, tvnorge, tv3 etc. (som stort sett bare sender reality, dårlige serier/underholdning..)

Sitter forresten å hører på Ekko på NRK P2 nå, kan anbefales!

Sist redigert:

Nutz

Med lem
NRK har/hadde faktisk et veldig bredt tilbud dersom du tenker at "noe treffer alle" selv om det meste ikke treffer deg.
Men synes det har blitt veldig "billig" i de siste årene.
Er begrenset hvor mye TandeP, MGP og Tore på Sporet man orker.

TorsteinO

Art Director & grunder
Ikke for å være noen regelrytter eller møteplager, men du betaler ikke lisens for kanalen(e) NRK. Du betaler for selve fjernsynsapparatet, uavhengig av hva du bruker det til.

Nå tilfaller riktignok lisenspengene NRK, men det er altså en annen sak.

Hvis man først skal pirke, så nei, det er tuneren/mottakeren du betaler for, så det er fullt mulig å få en tekniker til å fjerne/deaktivere tunerdelen, og deretter sende inn melding om det til lisenskontoret, og deretter bare bruke TV'n som video/dataskjerm et.c.

Forøvrig er jeg helt enig i at lisenskontoret har en tendens til å oppføre seg som noen fordømte idioter og paragrafnazisister innimellom, samtidig er jeg for at NRK fortsatt skal være statsfinansiert, men kanskje man kunne fått til en annen løsning enn dagens. Ser absolutt poenget med å ikke ha det over statsbudsjettet for å i større grad holde NRK politisk uavhengig, men... tja, en eller annen løsning må jo være mulig å få til. Men reklamefinansiert? Nei takk. Er irriterende nok med reklame- og realityhælvetet på alle de andre kanalene, vil gjerne beholde NRK så reklamefritt som overhodet mulig. Og at NRK er populært ser man jo av seertallene, så når det er så mange som sier at de aldri ser på det, sier jeg *host*bullshit*host*...

Topp