Santo
Active Member
Jeg lurer på noe om er litt off-topic: Jeg har lagt en del domener ut på SEDO, men tjener null og niks på dem. Det er overhodet ikke trafikk til dem i følge statistikken hos Sedo.com.
Så da lurer jeg på: Hvordan tjener man penger på SEDO-domener? Er det meningen at det skal "gå av seg selv"? Eller må man pushe inn trafikk der via f.eks. Adwords?
Man må nok ha domener som er av en slik art at det kommer en del naturlig type-in-trafikk til de, eller at det er domener som har vært i bruk tidligere, slik at de får "gammel trafikk" fra eksisterende linker, oppføringer, osv.
Dessuten må man legge litt arbeid i å optimalisere oppsettet for hver og en av domenene med riktige søkeord, relaterte linker, osv.
Alle mine inntekter på SEDO kommer av naturlig trafikk, mao. bruker jeg ikke en eneste krone på annonsering, og jeg er heller ikke sikker på om det faktisk er tillatt å kjøpe trafikk til SEDO-domener. Jeg tror ikke det er det.
Det skal også legges til at jeg har en SEDO-Pro konto, noe som gjør at man har litt mer optimaliseringsmuligheter, samt at man får "litt mer av kaka" enn ved en "vanlig" SEDO-konto.
Man må dog ha en del domener for å kunne søke om en pro-konto, samt at man få en invitasjon av en allerede eksisterende pro'er. Men det er bare å gi beskjed om noen vil ha en invitasjon, det skader jo ikke å søke