Dag Frogner
Supermedlem
Jeg har lett etter en tjeneste for å lagre en del dokumenter online, og siden mange hoster ikke tillater at man bruker et vanlig webhotell til dette, tenkte jeg å teste ut "JustCloud". Jeg har allerde Dropbox, men vil gjerne ha det lagret et annet sted i tillegg.
Jeg registrerte meg gratis hos JustCloud og lastet ned og innstallerte programmet på pcen. Når man er gratiskunde får man kun 15mb (!) lagring, og i det øyeblikket man er ferdig å innstallere programmet, prøver det å kjøre automatisk backup av "Mine dokumenter".
Dette stopper jo fort opp pga de 15mb`ene og jeg får da opp beskjed om at jeg må oppgradere for å kunne ta full backup av pc.
Her er noen mailer jeg fikk:
Ok, jeg må kjøpe mer plass og her får jeg jaggu et godt tilbud også. Så kom denne, fra en av de ansatte, dette er siste avsnitt:
Her kjører han på med egen, trasig historie for å trykke på de rette knappene og få meg til å oppgradere.
Så har kontoen min blitt "flagget":
Så nå kom det jaggu et enda bedre tilbud.
Så, dagen etter:
Så nå har rabatten blitt hele 35%, men jeg må reagere kjapt, hvis ikke forsvinner hele tilbudet.
I løpet av 48 timer, har de sendt meg 5 mailer, hvor de aller fleste presser på for å få meg til å kjøpe. Jeg kommer nok til å kjøpe uansett, ikke fordi de maser, men fordi jeg hadde bestemt meg for det uansett.
Men jeg syntes jo dette er en ganske masete måte å få kunder på, hva syntes dere?
Jeg registrerte meg gratis hos JustCloud og lastet ned og innstallerte programmet på pcen. Når man er gratiskunde får man kun 15mb (!) lagring, og i det øyeblikket man er ferdig å innstallere programmet, prøver det å kjøre automatisk backup av "Mine dokumenter".
Dette stopper jo fort opp pga de 15mb`ene og jeg får da opp beskjed om at jeg må oppgradere for å kunne ta full backup av pc.
Her er noen mailer jeg fikk:
We have successfully managed to backup some of your files on the computer named DAG-PC
You can view your backed up files by logging into your online control panel here: JustCloud :: Login
Remember here is where you login, from any computer at anytime to access all your backed up files.
Unfortunately, there are still some files on your computer which we did not backup as you need to upgrade for more storage space.
Use this link below to get our lowest ever offer (Available today only)
Please do not share this link as it is exclusive to you today.
Ok, jeg må kjøpe mer plass og her får jeg jaggu et godt tilbud også. Så kom denne, fra en av de ansatte, dette er siste avsnitt:
Me personally, I like just knowing I have a secure backup, so if anything happens to my computer, I know JustCloud will restore all my data.
I had a hard drive crash 4 years ago, before I worked for JustCloud and I lost my lifetime of family photos plus all my daughters schoolwork. So believe me, I know firsthand how important a backup is.
Her kjører han på med egen, trasig historie for å trykke på de rette knappene og få meg til å oppgradere.
Så har kontoen min blitt "flagget":
Your account flagged up on our system as having outstanding files which need to be backed up (De MÅ jo ikke, men det er jo det de vil, slik at jeg kjøper mer plass). After reviewing I saw that you have only completed a partial backup of your data.
The trial account which you are currently using has a limited space allowance. To backup the rest of your files, photos and music on your computer you will need to upgrade to a full account with unlimited space and even faster backup.
I have included a special 20% off link below to help you get started.
Please do not share this link on forums or blogs.
Så nå kom det jaggu et enda bedre tilbud.
Så, dagen etter:
Hey Dag,
I see that you didn't get chance to backup the rest of your computer yesterday.
So the photos, music, videos on your DAG-PC computer are not yet backed up.
I know it would be really bad luck, if your computer crashed 2 days after you signed up for backup but I really don't want to see you lose your files, so I have personally extended your 35% discount for another day for you.
If you use this link it should still have 35% off until midnight today.
Så nå har rabatten blitt hele 35%, men jeg må reagere kjapt, hvis ikke forsvinner hele tilbudet.
I løpet av 48 timer, har de sendt meg 5 mailer, hvor de aller fleste presser på for å få meg til å kjøpe. Jeg kommer nok til å kjøpe uansett, ikke fordi de maser, men fordi jeg hadde bestemt meg for det uansett.
Men jeg syntes jo dette er en ganske masete måte å få kunder på, hva syntes dere?