Enkelte ting, burde man holde for seg selv, spesielt hvis det er så negativt og upassende som disse utsagnene var. Om det er riktig å henge ut folk i en av Norges største aviser, med fult navn, er jeg skeptisk til. Man kunne i det minste holdt seg til fornavn, så kunne nysgjerrige folk gjort resten av jobben, hvis det var så viktig.
Disse menneskene må ha fått mange oppringninger, sms, Facebook hat, og lignende etter dette. Hvis VG klarte å få telefonnummeret fra 1881, så kan alle.
Jeg tror heller ikke at hun første som ble oppringt (jeg så dette i går) fikk beskjed om at telefonsamtalen ble tatt opp på bånd, og skulle publiseres? Vet ikke om det er regler som sier at slike ting skal man få beskjed om. La merke til at alle de andre, faktisk fikk beskjed, glipp fra VG?
Det er godt at det blir tatt tak i dette, men en forberedt reporter som sitter med flere a4 ark, klare for å bombe folk med spørsmål/svar, er ikke hyggelig. Her var det god planlegging i forkant fra VG, i en debatt hvor motparten ble tatt på kornet. Håper ikke vi ser lignende saker, som er så personlig. Men igjen, det var virkelig noen drøye kommentarer/innlegg!
Lurer på hva PFU velger å gjøre med dette.