Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hva synes dere om Magento for tiden? Alternativer?

Bjørn Andersen

Webmaster
Jeg skal sette opp en ny nettbutikk , jeg har allerede erfaring med Magento og det går jo greit, men jeg lurte på om det er noen som vet noen bedre nyere alternativer ?
 

ptomter

Medlem
Hei, Magento er jo det systemet som er desidert vokser hurtigst i omfang av antall nettbutikker, i tillegg til å ha vesentlig av den funksjonaliteten man trenger i en nettbutikk. Siden du lurer på noe som er nyere og bedre, hva er det du savner ved Magento eller som ikke fungerer optimalt?!
 

Bjørn Andersen

Webmaster
Det funker jo greit, men det som vi har ble satt opp for 4-5 år siden, derfor jeg lurer på om det er kommet noe nyere og bedre :)
 

ptomter

Medlem
For å si det på en annen måte da. Det finnes mange nettbutikksystemer. Magento er den nettbutikken som har flest funksjoner og muligheter som standard uten at du må bygge på med moduler og tillegg osv. Du kan således sette opp en Magento til å kjøre ustabilt og dårlig, men en annen nettbutikk med mindre funksjoner til å kjøre mer stabilt uten problemer. Om da den andre løsningen er "bedre" igjen blir jo kanskje litt feil å si. Man må se på det behovet man har for å kjøre nettbutikk og deretter velge nettbutikkløsning ut i fra dette. Hvis man ønsker en mest mulig komplett løsning og man har et vist omfang av produkter, kunder osv. så vil jeg absolutt anbefale deg Magento videre.
 

rattata

Medlem
Hvis du er ute etter alternativer kan du ta en titt på CS-Cart fra NettXpress. Stort sett de samme funksjonenen som Magento, men med enklere og mer oversiktlig aminpanel og med tilgang til support. Support får du ikke fra Magento, om du ikke velger Enterprice-utgaven, som er ganske så dyr.
 

Atian

Medlem
Fortsatt hos Magento

Hei

Jeg begynte med Magento for tre år siden for nettbutikken Panda Display Rollup Roll-up Messestand Messevegg Bannere Reklameseil, hvor jeg da også forsøkte andre løsninger. Da fant jeg ut at de andre alternativene på langt nær var like omfattende (på godt og vondt), og at manglende muligheter gjorde at jeg valgte Magento.

Jeg har for noen måneder siden gjort en ny prosess med å se på andre leverandører som har blitt oppgradert siden, men har valgt å forbli på Magento. Nå er vi i en prosess med redesign og oppgradering til siste Magento Commerce versjon, så nettsidene vil bli oppgradert :)

For øvrig så må jeg nevne at det leveres mange bra Themes til Magento nå. Så langt flere muligheter for design og interaksjoner enn tidligere!

Lykke til :)
 
Topp