Nextri
Rebel
koster ca 250-400 bank gebyr.. og tar vel en uke å cashe..
Dette varierer fra bank til bank. Dnb er den mest "sjekk vennlige" banken såvidt jeg har funnet ut av. hvor de tar 20-100kr avhengig av sjekkens størrelse.
koster ca 250-400 bank gebyr.. og tar vel en uke å cashe..
Dette varierer fra bank til bank. Dnb er den mest "sjekk vennlige" banken såvidt jeg har funnet ut av. hvor de tar 20-100kr avhengig av sjekkens størrelse.
Takker for alle svar. Er det noen her som har bankkonto i utlandet?
Muligens OT, men hva som er rettferdig/urettferdig kan diskuteres i det vide og det brede.Selvsagt skal staten ha inntekter på alt du gjør. Ville det vært rettferdig med noe annet?
Det finnes massevis av skatteparadis i langt mer gjestmilde klimaer enn Norge jeg kunne tenke meg å bo i.Eller, kan du oppgi noen land, som du vil bo i, som ikke har det slik?
I tilfelle du lurer....jeg har betalt mer skatt enn det nordmenn flest gjør iløpet av hele livet så jeg kommer til å bruke sykehus etc med god samvittighet.
Det finnes massevis av skatteparadis i langt mer gjestmilde klimaer enn Norge jeg kunne tenke meg å bo i.
Muligens OT, men hva som er rettferdig/urettferdig kan diskuteres i det vide og det brede.
Jeg hadde sikkert sett annerledes på det om jeg hadde hatt en jobb i det offentlige eller statlige/halvstatlige bedrifter som Statoil, Hydro etc, hadde ikke trengt å bekymret meg så mye om pensjon og den type ting da.
Siden staten ved Posten og Forbrukerombudet ikke bryr seg nevneverdig om det jeg driver med og gir utenlandske nettbutikker konkurransefortrinn så har jeg konkludert med at siden jeg ikke tilhører noen grupper som ivaretar mine interesser så ivaretar jeg mine interesser selv.
Legg også til at det finnes nok av politikere som vil selge levebrødet mitt for å kjøpe seg noen tollfristemmer. Sp er vel at av de partiene, de har sørget for tollbarrierer for sine egne og vil ha omvendt tollbarriere for meg.
I tilfelle du lurer....jeg har betalt mer skatt enn det nordmenn flest gjør iløpet av hele livet så jeg kommer til å bruke sykehus etc med god samvittighet.
Det finnes massevis av skatteparadis i langt mer gjestmilde klimaer enn Norge jeg kunne tenke meg å bo i.
Neste uke skal jeg ta gastroskopi for 4 gang... 307 kroner er egenandelen på. Hva koster slikt i skatteparadisene. Hva skjer om man ramler i dusjen og får såpen opp i .... Eller brekker beinet.. Greit nok om man har bra helse og ikke tenke så mye på slikt.. Men hva gjør man den dagen man blir kronisk syk.. Astma eller allergi av et eller annet slag for eks..