Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hva skal jeg bruke domene til?

glalaksen

Medlem
Hei

Har noen domener jeg gjerne skulle fått gjort noe med, men sitter litt "fast".

Bitteitt om meg:
Mann 33 år samboer og to små jenter på to og tre år.
Jeg kan ingenting om programmering osv. Men er god på salg osv. Jeg har full jobb, men ca halve året fri. Jeg kan derfor ikke starte noe som er mer jobb enn at jeg kan drifte det når jeg har fri. Skulle jeg starte en nettbutikk kan min kjære samboer pakke og sende når jeg er borte på jobb. Har heller ikke flere hundre tusen å legge i et prosjekt, men noe kan man alttids skarpe sammen når man ser at der er mulighet for å få dem tilbake:)

Har blant annet disse domenene:

bestbilligst.no
billigstbest.no
bestogbilligst.no
billigstogbest.no

Disse ble registrert fordi jeg så denne adressen best&billigst.no

snekkerglede.no
Dette er et positivt ladet ord synes jeg og har tegnet et produkt som jeg kunne fått produsert og solgt på denne siden.

Har også tenkt på en gjør det selv side med tegninger og trinn for trinn artikler, men det høres ut som en stor jobb hvis den skal bli bra.

En tredje ting var en nettbutikk for alle dem som produerer ting av tre alt fra skjærefjøler til postkassestativ, men som ikke er noe serliv gode på salg og markedsføring. Tenkte på dette som en form for dropshipping.


lavkarbomat.no
Lav karbo er jo i skuddet som aldri før. Med dette domenet tenkte jeg føsrt på et forum, som en oppskriftside, men har i det siste lurt litt på om det kunne være en god adresse for en nettbutikk.

antikkevedover.no
Denne registrerte jeg for lenge siden fordi jeg kom over antikke-vedovner.no Den gang da tenkte jeg å selge gamle vedovner på siden, men har vel skjønt at da kan jeg vel få problemer med de som eier domenet med bindestrek?

Håper noen kan komme med innspill på hva jeg skal finne på. Har ikke så lyst å selge dem.
 
Synes du har gode ideer selv. Kanskje lavkarbomat er et av de "beste" av domenene dine, og jeg er usikker på om forum er det beste. Et evt. forum kunne heller vært en del av totalen på en slik side, men på selve domenet ville jeg heller gått for nettbutikk eller helst en ren blogg (artikler) som omhandler temaet og har relevante annonser som kan gi inntekt. Tror dette domenet og dette temaet kan gi en god del trafikk dersom du forvalter det rett.
Bestogbilligst kunne jo vært omtale av undersøkelser som andre har foretatt på pris og kvalitet på ulike produkt, eller at du selv sporer opp slike "kupp".
 

kek91

Webutvikler
Snekkerglede.no virker som et perfekt domene for en liten "gjør-det-selv" nettside.
For eksempel så kan du dele tips som "hvordan lage den perfekte postkassen/fuglehuset" og skrive step by step guide, gjerne med illustrasjonsbilder.
Dette avhenger jo dog at du kan en del, ellers blir det fort lite å skrive om.

Dette er i hvert fall noe jeg gjerne ville delt med min familie og venner, dessverre har jeg ikke så altfor mye interesse av det selv og vet derfor ikke om det allerede finnes noen slike nettsider (på norsk vel og merke).
 

adeneo

Medlem
Snekkerglede er etter min mening ett uttrykk som brukes om staffasjen, altså "pynten" på ett hus, slik som for eksempel i sveitserstil hvor det er vanlig med spir, konge og knekt i toppen av uthengssperrene osv.

En side om noe slikt kunne kanskje være en ide, selv om brukergruppen sannsynligvis består av spesielt interesserte, så er det vel en nisje det og.

Satser på du har skrever feil i innlegget, for kan ikke helt se verdien i antikkevedover.no, med mindre det er en skriveleif ute og går, og det skulle vært en "n" til der?
 

glalaksen

Medlem
Lavkarbomat fungerer nok best som en oppskriftside og nettbutikk. forum ville nok kun blitt en liten del siden der finnes et som er veldig aktivt. og det er vel lite som er kjedeligere enn en forum uten trafikk. Var inne på sukkerfritt.com Kan ikke se for meg at de tjener mye penger. Varer til rundt 20 kroner, skal selge en del før det blir penger av det vil jeg tro. Og bør man ikke ha et større utvalg før man går i gang?

Er det noen som har erfaring med import av mat? ser for meg at det er en stor papirmølle?

Blogg: er det penger å tjene på det? i forhold til innsatsen?

Å sette opp snekkerglede som en gjør det selv side med diverse steg for steg prosjekter og med nedlastbare tegninger og handlelister er en knall ide, men det må bli en stooor jobb å få dette til. Må legge ut minst 2-3 prosjekter i måneden vil jeg tro. dette vil vel bli veldig ressurskrevende, og hvordan kan man tjene nok penger på dette til å forsvare innsatsen? Noen forslag Tror ikke det finnes slike sider utenom gjoerdetselv.com som er en side som koster penger, og det aller meste er oversatt fra dansk.

Bor i et hus fra 1916 hvor vi river inn til tømmeret og bygger opp igjen og gjør alt selv så kan en del. Har bodd på "byggeplasser" fra jeg var født og kjøpte mitt første hus når jeg var 16.

Det er riktig at snekkerglede egentlig er et svensk navn på pynt og omramming på hus. Finnes et par nettsider som selger dette i Norge, men som en liten del av sortimentet.

Det finnes forresten utrolig mange amerikanske nettsider med gjør det selv prosjekter, verktøytester osv. er utrolig stort, over there.

Antikke skrives med en n, men forslag til inntjening på denne uten å få problemer med de som eier domenet med bindestrek.

Kom veldig gjerne med flere innspill.
 

kek91

Webutvikler
Antikke skrives med en n, men forslag til inntjening på denne uten å få problemer med de som eier domenet med bindestrek.
Jeg tror han mente det andre ordet, vedovner.
Du skrev "antikkevedover", men det skal vel være "antikkevedovner" ? :)

Ang snekkerglede, du har tydeligvis erfaring virker det som.
Kanskje kjenner du noen flere som sitter på samme kunnskap og forhåpentligvis har litt interesse for data? Kunne jo startet en "gjør-det-selv" side sammen med andre. Jeg er enig at det blir ekstremt tidkrevende dersom du skal skrive alt alene.

Lykke til uansett hva du bestemmer deg for :)
 

glalaksen

Medlem
hehe så ikke den jeg, er vel øynene man først blir blind på?

Det blir utrolig mye jobb ja. Burde lage videoer og å få det til i proff kvalitet er neppe billig.

Videre må vi ha en person som kan lage skikkelige arbeidstegninger. Er vel en teknisk tegner vil jeg tro.

Og hvor skal vi få inntjeningen fra?
 

glalaksen

Medlem
Må tenke litt på det der med snekkerglede.

Hadde vært supert å få til en slik side, men aleine er jeg redd det blir for mye jobb.

Jeg heller til å tro at lavkarbomat kan være den beste adressen å satse på først.

Kan begynne som en oppskriftsside og kanskje en side hvor man samler nyheter om temaet??

Etterhvert så kan man utvide med egen nettbutikk? Når trafikken er der.
 
Topp