Kenneth Dreyer
Well-Known Member
Siden det begynner å bli endel representanter fra de norske affiliatenettverkene her på forumet tenkte jeg å opprette en tråd hvor vi kan diskutere hva vi ønsker oss generelt fra de forskjellige affiliatenettverkene. Kanskje vi blir hørt? Her er uansett hva jeg ønsker meg..
- Flere konkurranser. I Amerika kjører dem konkurranser i stor stil og lodder ut alt fra komplette Mac pakker til biler. Dette blir selvfølgelig litt dyrt i lille Norge, men en reise, mobil og mindre ting bør da ikke være et problem?
- -
- Det hender seg det kjøres en konkurranse, men en liten mail om at den med flest salg vil få en mobil gjør ikke så mye for de fleste. Det finnes jo hundrevis av affiliates som sjeldent klarer å genere mer enn 1-3 salg i måneden, så hvorfor skal dem i det heletatt gidde å prøve når dem vet det er flere som selger mer? Derfor burde det være tilfeldige trening også, eller at #1, #2, #3 får en premie, mens 4 tilfeldige av de 17 neste også får en premie.
- -
- Hva med en statestikk som forteller hvordan de beste ligger ann? En topp 10 liste? Kunne jo vært valgfritt om man vil bli oppført som anonym på listen for de som er redd for det. Eventuelt bare en liten oppdatering i kontrollpanelet som sier "du er nummer 8 på listen" uten å nevne noe om de andre.
- -
- Flere annonsører. Det er jo de samme som går igjen hos nesten alle, med de samme annonseringsmaterialene.
- Tillate mer PPC. Greit nok at man ikke kan by på merkevaren, men alt annet bør det være mer åpent for.
- -
- Mulighet til å legge inn sub-IDer på hvert klikk og salg. Denne er det bare tradedoubler som har så langt.
- -
- Høyere provisjoner. NSB hos Tradedoubler har latterlige 2%. Det er rett og slett bare for dumt.
- -
- Arrangering av sammenkomster? Aktiver affiliates, få dem til å møte opp på sosiale events, gi bort informasjon - vi jobber jo sammen, gjør vi ikke?