Heisan. For det første, her inne vil erfarne folk fokusere på det som bør og kan forbedres i deres øyne. Dette da man lærer lite av å fokusere på det som er bra - det er jo tross alt ikke det man ønsker å gjøre noe med
Når det er sagt. Jeg er helt enig med fargevalg. Trening handler om livsglede, energi, fremgang og å forbedre seg selv. Jeg ville valgt hvit eller en veldig lys bakgrunn med grønt/lys-blått alternativt grått som hovedfarge ellers. Samt sort og grå tekst. Disse fargene er kjent for å symbolisere det overnevnte og vil gi en langt friskere effekt. Det er en god grunn til at treningssentre benytter disse fargene tungt i sin markedsføring og profiler.
Jeg ville kanskje også tonet ned logoen noe, alternativt brukt den som vannmerke i bakgrunnen. Det er fint med merkevarebygging - men verdiene du ønsker å selge er viktigere. Og disse vil du få frem i langt større grad ved å benytte lyse bilder som viser deg selv og/eller personer som trener og står på i naturilge omgivelser. Personer som presser seg, men også i svetten og strevet viser glede og begeistring. Dette kombinert med korte tekster som forteller hva du ønsker å kommunisere.
Jeg ville kjørt en tredeling. En tynn stripe øverst med logoen enten midtstilt eller til venstre. Dernest en ganske bred boks med tekst og bilder. Enten statisk eller jeg tror jeg ville kjørt 3-5 slides der. Ikke noe flashgreier, helt enkle overganger med søkbar tekst. Deretter ville jeg under hatt en boks som jeg delte i tre kolonner, en for å selge deg selv litt med en "les mer" eller tilsvarende, en kontaktboks (navn, telefon, epost og kort melding) og en som går på hva PT innebærer. På førstesiden bør også din epost og telefon ligge.
Hvorfor? Fordi folk flest er late, og jo lengre inn i siden de må manøvrere seg for å finne ut noe interessant jo større sannsynlighet for at de forsvinner. De vil gjerne ha det viktigste som er hva, hvorfor og hvordan presentert på førstesiden. Så kan de om de blir interessert gå nærmere inn i materien.