Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hva kreves av en youtube lignende løsning for 100- 500 filmer eller 500 -1000 filmer

InVert

Blogger
Hei!

Noen her som har vært borti en videostream løsning, lignende youtube? Driver med et nettside prosjekt der det skal være ca 100-500 videoer i første omgang, på ca 2 min på hver filmsnutt. Og senere blir det nok mellom 500-1000 slike snutter.

Finnes det noen enkle programmer slik som avspillingen i youtube man kan bruke? Og hvor mye kapasitet trenger man på en server, hva er viktigs av ressurser?

På forhånd takker jeg for all hjelp! :)
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
Hei InVert.

Med såpass mangen videoer (og om denne siden skal bli/er kjent) så bør du hvertfall ha tilstrekkelig med båndbredde. Så bør du jo også se hvor folk skal se videoene fra, er det norsk side så kan du jo slenge den opp på en norsk server. Har gode erfaringer med blandt annet servetheworld hvertfall.

Angående script så er det ikke så lett å finne gratisscript hvertfall, men tror det skal ligge noen til salgs rundt omkring. (søk på google etter youtube clone)
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Om jeg ikke tar feil, så kan du vel regne med størrelsen på filmen X antall ganger den vil bli avspilt. Altså er filmen 1mb og det er 100 personer som ser hele filmen en gang hver, blir det 100mb.

En viktig fallgruve å unngå her er at spilleren din støtter flest mulig nettlesere og platformer. Jeg anbefaler deg ikke å gå for en eller annen Media Player/DivX/Quicktime løsning, da dem ofte krever oppdateringer, installeringer osv for å avspilles. Jeg er selv stort fan av flash. Enkel og smooth avspilling i alle nettlesere jeg har testet, god kvalitet på liten plass og enkel navigering. Har selv bygget et simpelt system med dette før.
 

InVert

Blogger
Hei igjen, og takk for rask respons! :) Liker det med dette forumet.

Tittet litt rundt og servetheworld ser ut som en grei partner på dette området.

På script så ser jeg at PHPmotion :: free video sharing script - free youtube clone - free youtube script - free video sharing software - you tube clone - media sharing har en grei gratis løsning, som man kan få hjelp til å sette opp og få fjernet powered by delen i selve spilleren. Siden det ikke skal være for offentligheten å legge til video så blir nok den delen i admin i bakdelen.

Noen som har erfaringer med phpmotion?
 

Deezire

Medlem
Jeg har svært god erfaring med About Jeroenwijering.com sin flashplayer. Den er open source og svært enkel og sette opp. Hvis du setter opp drupal og denne spilleren så får du et særdeles godt system med svært god backend. Båndbreddemessig så er det slik som kenneth forklarer, men noen få unntak.

Skal du virkelig få bang for bucks så anbefaler jeg deg å sette opp en streaming server med f.eks. Lighty som backend. Apache er ikke så god på handeling av statiske filer og kan fort dø litt på seg selv hvis du får mange treff. Hvis du ønsker så kan jeg sikkert sette opp en backend for deg rimelig. Personlig bruker jeg mest leaseweb.com til mine tjenester. Jeg har forøvrig en ferdig oppsatt backend der hvis du ønsker å leie deg inn til en rimelig penge. Jeg kan nåes på mail (vegard.x@gmail.com) eller via PM.
 
Topp