Hei,
Hva koster en regnskapsfører i året?
Har planer om å starte en nettbutikk.
Noen gjenomsnitt på hvor mye en regnskapsfører skal ha i året?
- Martin
Det er nesten som å spørre "Hvor mange dører vender innover" eller "Hvor lang er en oppoverbakke".
Svaret er: Det kommer an på.
Timeprisen til en regnskapsfører ligger fra ca 400 - 700 kr alt etter hvor i landet vedkommende holder til og om det er en enkelt person eller et større byrå.
Prisen du betaler i året er avhengig av antall bliag, antall mva oppgaver, antall lønnskjøringer etc, etc samt hvor mye du vil gjøre selv, hvor mye du bryr regnskapsføreren med spørsmål. Jo da, noen er flinke til å ta seg betalt for alt de gjøre, andre ikke så flinke.
Jeg antar at siden du skal starte opp vil det være en beskjeden kostnad i begynnelsen for derette å øke etter hvert som omsetningen i nettbutikken din stiger: Jeg har flere firma og det varierer fra 4000,- pr år (mindre enn 200 bilag og få posteringer, her gjør jeg alt selv, minus mva oppgjør 1 gang i året og årsoppgjør og selvangivelse) til 12.000-13.000 (1000-1500 bilag og en haug med posteringer). Her gjør jeg all fakturering, føring av kunde- og leverandørregister, kontering og innskanning av bilag samt betaling av fakturaer)