Hva kan jeg bruke når jeg vil tilby mine brukere å sende sms ?

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
I fremtiden en gang tenker jeg å tilby mine brukere å sende sms fra nettsiden min. Jeg vet det finnes litt tråder om slike SMS-gateveier her på forumet allerede, men jeg har altså noen spørsmål jeg føler det ikke kommer frem slike skikkelig gode svar på.

Hvordan fungerer det med integrering av slikt? Pleier det funke ved at jeg bruker en POST FORM som kjører det hele inn i et script jeg har liggende? Om det er slik - er det da normalt at de jeg har en SMS-gatevei hos at de tilbyr slike script?

Pris. Hva er dyrt og hva er rimelig? Er det pakkepris med rabatter og slikt det går i?

Kontroll. Får jeg mye kontroll på alt som skjer, eller er det normalt at jeg ikke engang kan se hele telefonnr det er sendt melding til? Kan jeg se innhold i meldinger som blir sendt?

Nextri

Rebel
Det fungerer ofte slik at ditt post form poster til sms gateway'en sitt script. så du trenger ikke ha scriptet på din server. Den serveren poster tilbake til din side om sms'en ble sendt eller ikke. Vil tro de fleste slike SMS gateway'er har gode tutorials på hvordan du skal sette opp alt.

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Sendega ja. Mener å huske de hadde litt informasjon om hvordan jeg implementerer det på nettsidene ja. Takk for link Sjefskoder.

Jeg trodde egentlig FORMS kun var mulig å bruke innnenfor samme serveren / webhotellet jeg, og ikke fra server 1 til server 2. Mulig jeg bare har hatt en vond drøm her altså. Skal sjekke litt mer opp i informasjonen på linken rett over her jeg.

Nextri

Rebel
Sendega ja. Mener å huske de hadde litt informasjon om hvordan jeg implementerer det på nettsidene ja. Takk for link Sjefskoder.

Jeg trodde egentlig FORMS kun var mulig å bruke innnenfor samme serveren / webhotellet jeg, og ikke fra server 1 til server 2. Mulig jeg bare har hatt en vond drøm her altså. Skal sjekke litt mer opp i informasjonen på linken rett over her jeg.

et form kan sende data til hvor som helst

mkander

Medlem
+1 når det gjelder Sendega.

Brukte de tidligere på noen prosjekter som gikk i dass, men det var ikke Sendegas skyld. Veldig bra support og ikke minst priser fra det firmaet.

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Takk for begge to siste svar. Kun Mkander blir den heldige vinneren av et nydelig, grønt ryktepoeng. Vil nok tro at Nextri må vente til jeg har delt ut til andre kule forummedlemmer.

At form kan sende data til hvorsomhelst var kult og høre. Da vet jeg en hel ting mindre enn for ca 2 minutter siden når jeg åpna tråden. Jeg trodde faktisk at vi måtte bruke GET på slikt. Også at Sendogo får + fra en kar som har erfaringer med dem syns jeg er kjempebra. Danke! :)

Topp