Kjapp og trygg hosting for Wordpress

hva gjør man med purregebyr

MobyDick

New Member
hva gjør man med purregebyr og renter? har jo allerede en faktura i regnskapet. hvis jeg nå senere får inn mer penger enn fakturaen er på, pga renter og purregebyr, så blir det jo et sabla styr. skal man føre dette som inntekter? eller kan man bare se på det som bonus og la det være :D ?
 

Johan

Medlem
Renter og purregeyr er inntekter som skal bokføres på lik linje med andre inntekter av samme kattegori. Hvis du får inn renter og purregebyr uten at du har sendt ut en faktura som spesifiserer dette kan du lage en i ettertid som du sender til kunden. Er kunden næringsdrivende vil han neppe betale ut noe uten bilag, dvs faktura med purregebyr og renter. Hvis han har gjort det ettersender du denne fakturaen. Er kunden en privatperson betyr ikke bilaget for vedkommende så mye. Da kan du sikkert bare hive den delen kunden skal ha
 

MobyDick

New Member
ok, kan jeg da feks bare lage et bilag som jeg kaller "renter og purregebyr faktura nr xx? så jeg slipper å gå tilbake i regnskapene og endre på summen på den opprinnelige fakturaen?
 
Topp