Hva gjør man med folk som stjeler tekster?

TorsteinO

Art Director & grunder
Tror ikke han mente det galt på noen som helst måte Erlend, han har tydeligvis bare tatt feil, men opplevd problemer med kopierte tekster selv (men som kjøper av tekst), og gjetta på at det kunne være noe liknende som hadde skjedd for deg.

For den saks skyld kan det jo faktisk være dette som er problemet, at den som har lagt ut teksten "din" har kjøpt den fra den samme fyren Dag brukte eller noen andre som gjør det samme, men da uten å kjøre teksten gjennom copyscape, som Dag tydeligvis (heldigvis) gjør. Dette skal jo derimot ikke ha noe å si for din del, de har ikke noe mer lov til å kopiere teksten fra deg samme hva, men de kan jo ha trodd at de har sitt på det tørre, og dermed blir raskt ting litt mer klønete.

Ang. det å se når innholdet ble lagt ut - det er omtrent verdens enkleste ting å endre, så det er faktisk ikke lett å se i det hele tatt.

Sist redigert:

Erlend

Medlem
Tror ikke han mente det galt på noen som helst måte Erlend, han har tydeligvis bare tatt feil, men opplevd noe litt liknende selv, og gjetta på at det kunne være noe liknende som hadde skjedd for deg.

Ang. det å se når innholdet ble lagt ut - det er omtrent verdens enkleste ting å endre, så det er faktisk ikke lett å se i det hele tatt.

Jeg vet selv at innholdet mitt ble lagt ut først, og dessuten så har personen(e) kopiert innhold direkte. Jeg har skrevet en artikkel en kveld, og da blir det ikke 100 % kopi helt uten videre? Jeg sjekker jo gjennom Copyscape før jeg legger ut artikkelen. :confused:

TorsteinO

Art Director & grunder
Jeg vet selv at innholdet mitt ble lagt ut først, og dessuten så har personen(e) kopiert innhold direkte. Jeg har skrevet en artikkel en kveld, og da blir det ikke 100 % kopi helt uten videre? Jeg sjekker jo gjennom Copyscape før jeg legger ut artikkelen. :confused:

DU vet det, men VI kan ikke vite det (utover at jeg stoler på deg når du sier det, men jeg kan umulig vite det 110%), og ikke nødvendigvis den som driver den andre nettsiden (la oss kalle den "kopidomenet" for enkelhets skyld) heller, hvis han/hun faktisk har kjøpt teksten fra en "slyngelskribent" som er den som opprinnelig har kopiert den fra deg, og videresolgt den.

Jeg sier ikke at det ER sånn, jeg sier bare at det KAN være sånn, og at Dag kunne ha havna i "kopidomenets" rolle - selv om han gjorde det uforvarende og i god tro - hvis han ikke hadde vært nøye med å sjekke tekster gjennom copyscape.

Tonny Kluften

Administrator
Det er ingen som antyder noe her???
Og det er sant at det skjedde gjennom en fyr på mikrojobb som solgte mine artikler til meg og Dag.

Og det er bra at Dag bruker copyscape, jeg hadde sikkert oppdaget det før eller senere og hvis jeg ikke hadde kjent ham så kunne jeg trodd at han hadde kopiert meg.

Sist redigert:

picxx

WF 09
Hva gjør man med folk som stjeler tekster?

Ta på deg beksemstøvler og tramp dem på lillefingern.
Går ikke det, hopp opp og bit dem i stortåa.

Topp