Hva gjør du om nettet blir borte i 1 UKE?

Dseller

Medlem
Om nettet til hele Norge blir borte så er det jo ikke noe problem, da er det jo ingen som får kjøpt noe på nettsiden din.

Tenkte kun for deg.

spikre

peterhamre.no
Det kan man ikke risikere. Jeg har dobbel linje inn - både GET og Ventelo. Det sikrer at jeg alltid er oppe selv om en av dem opplever feil. I tillegg har jeg nettbrett som gjør at jeg kan gjøre det mest nødvendige via den (evt mobilen). Nettbrettet kan også kobles til PC-ene, slik at PC-ene i praksis går på nett via mobilnettet.
Dette er nok ikke nødvendig for alle og en hver. Men f.eks. mobil bredbånd som et supplement til bredbånd er både praktisk og en god sikkerhet. Jeg ville valgt å ha ulike leverandører på de to tjenestene.

Msites Ltd

Livsnyter
Du driver en nettbutikk, så blir nettet borte i en uke.. hva gjør du da?

Dette blir så hypotetisk at det nesten blir for dumt.... ;-)

Hva gjør du om vannet blir borte en uke? .....svaret er åpenlyst: man finner en løsning og skaffer seg vann, og det samme gjelder alle andre ting man er avhengig av - som f.eks internett.
Nå i dag finnes det nett overalt, så dette skulle vel ikke by på noe stort problem om man ikke bor på en fjelltopp uten naboer i mils omkrets ;)

Beergear.no

Medlem
Da drar jeg på den hyggelige kafé Magenta i gamlebyen som er vårt andre "hjemmekontor" (hvor vi forøvrig sitter nå), spør en av naboene om å få koble meg til der, eller lign mens det er krise. Så stikker jeg på Elkjøp og kjøper en 3G dongle og setter i en MiniX x7 og bruker den som trådløs ruter :)
Jeg bekymrer meg i alle fall ikke! http://samok.no/butikk/mini-pc-2/minix-neo-x7-mediaspiller/

Tony J

Alle skal få
Det er umulig å bli uten nett 1 uke dersom man ikke går inn for dette. Jeg er avhengig av nett hver dag, og dersom jeg blir uten nett så skaffer jeg meg nett. Hoteller,Restauranter,Cafeer,Puber,Bibliotek er lettvinte snarløsninger dersom nettet skulle bli borte.

TorsteinO

Art Director & grunder
ikke noe større problem egentlig, de første tre ukene jeg bodde i huset her hadde jeg bare 3g-nett via mobilen, nå har jeg jo tilogmed 4g via ipaden, og skulle DET OGSÅ gå galt har jeg alltids biblioteket like oppi her, samt flere kafeer - også skal jeg jo egentlig flytte inn på nytt kontor inni byen i nær framtid.

Skulle alle de gå galt vil jeg nesten tro at det er noe galt med nettet i større deler av oslo/østlandet/norge også, så da får jeg ringe og beklage til webkundene og heller prioritere printjobber foreløpig, og sende disse til trykkeriet som i gamledager

hvaer

Medlem
Det er umulig å bli uten nett 1 uke dersom man ikke går inn for dette. Jeg er avhengig av nett hver dag, og dersom jeg blir uten nett så skaffer jeg meg nett. Hoteller,Restauranter,Cafeer,Puber,Bibliotek er lettvinte snarløsninger dersom nettet skulle bli borte.

Tja, det kan komme solstormer som slår ut vitale strømforsyninger. Dette kan og vil komme, så det er ikke umulig på sikt å være uten nett i 1 uke, om man vil eller ei.

Tony J

Alle skal få
Tja, det kan komme solstormer som slår ut vitale strømforsyninger. Dette kan og vil komme, så det er ikke umulig på sikt å være uten nett i 1 uke, om man vil eller ei.

Ja du sier noe der. Dette tok jeg absolutt ikke høyde for. :(

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Nettet var borte for meg en uke. Jeg jobbet videre over mobilen.

Blir nettet borte for kunder en uke har jeg et problem.
Ny kunder finner ikke ut om produktene med fordelene.
Eksisterende kunder har ikke lagret mitt nummer antakeligvis.

Jeg kan gjøre noe med eksisterende kunder.

Topp