Problemet her er at det virker som om du allerede er av den oppfatningen at denne ideen er det største som har skjedd siden hjulet ble oppfunnet, noe den sannsynligvis ikke er, og uansett om den skulle være det, så spiller det ingen rolle.
Det finnes nemlig ikke gode ideer, bare gode gjennomføringer !
Den regelen gjelder i særlig grad på nett, hvor ideer er verdt null, niks og ingenting.
Ta historien som et godt eksempel, og se på de 50 største nettsidene i verden, eller de 1000 største for den saks skyld, og så å si ingen av de bygger på en unik ide som ingen hadde tenkt på tidligere.
De bygger alle på eksisterende ideer og prinsipper, de er bare gjennomført bedre. Noen av de er ikke engang gjennomført bedre, de er bare markedsført bedre.
Facebook kom omtrent ti år etter Myspace og andre sosiale nettverk, men var utformet på en litt annet måte, og fikk tidlig inn personer med en enorm gjennomføringsevne som gjorde suksessen til et faktum.
Google var på langt nær den første søkemotoren som kom ut, og var i lang tid en liten obskur nettside som svært få benyttet, og når Page og Brin forsøkte å selge Google til excite.com i 1999 for 1 mill. dollar, og senere for 750K dollar, ble de kastet ut av kontorene til excite.com, som var store på nettsøk den gangen.
Youtube var ikke det første nettstedet som drev med videoer, Blogspot var ikke det første bloggnettverket som ble satt opp, Twitter var på ingen måte først ute med korte enkle snutter, Wordpress er bygget på et gammelt CMS som ble forlatt på grunn av liten interesse, og var heller ikke i nærheten av å være den første CMS løsningen, eBay var ikke først ute med nettauksjoner, Amazon var ikke først ute med netthandel, og slik kan man holde på .....
Poenget er at du kan ha verdens beste ide, men det spiller ingen rolle dersom du ikke også har verdens beste gjennomføringsevne eller har med deg personer som kan gjennomføre denne ideen på en måte som gjør den til en suksess.
Du trenger sannsynligvis utviklere som vet hva de driver med, og selv om de lager verdens beste nettside, så spiller ikke det noen rolle heller, dersom ingen vet om den.
Da trenger du noen som kan markedsføre dette til massene for å skaffe brukere, og selv om du klarer alt dette, så er sannsynligheten stor for at dersom det er en slik fantastisk ide, så har et eller annet gigantisk selskap med utømmelige midler "lånt" denne ideen omtrent før du får den på nett, og innen du er ferdig med rettsaker over patenter og annet, så er nettsiden og ideen din allerede verdiløs, og du er blakkere enn du var når du fikk denne ideen.
Nå er det jo også slik at rundt 0.002 promille av alle gode ideer som har noe med internett å gjøre faktisk blir til en levedyktig bedrift, og kanskje 1 av en trilliard blir til en virkelig suksess, og det er alltid en mulighet for at du faller innunder der og får dette til, men ideen i seg selv er kanskje 0.1 prosent av det som trengs for å komme dit.
Lykke til videre !