Hva gjør du for og holde motivasjonen?

mato

Medlem
Hei!
Har nå det siste året drevet for meg selv.
Frem til ca en mnd siden har det vært helt topp (mye nye ting som har skjedd)

Selskapet jeg driver idag har salg daglig og jeg lever på dette.
Merker nå at motivasjonen faller hver dag.
Hva gjør dere (som driver for dere selv) for og holde fokus?

Ole Avranden

utvandret
For meg er det en nødvendighet å sette meg ned med jevne mellomrom og gjøre opp status, og definere nye mål ut fra dette.
For å holde motivasjonen oppe er jeg helt avhengig av en viss progresjon, og romslige tidsfrister er bannlyst ;)

mato

Medlem
For meg så har dette gått utover feks svar tid på mail.
Dette ser jeg selv på som veldig dumt siden det jeg ønsker er å kunne tilby best mulig support uten kompliserte reklamasjoner og saksbehandling.

det og gjøre opp status fungerer til dels men fremdeles føler jeg at ting blir rett og slett kjedelig. Før hver gang et salg tikket inn jublet jeg. Nå Ingen ting.

Tok i sommer en ekstrajobb for og få litt andre inntrykk, dette hjalp mye.
Jeg bor i en mindre by og derfor er muligheten for en ny deltidsjobb minimal.

Noen her ifra Lillehammer forresten?

Ole Avranden

utvandret
Det høres ut som om du har for lave målsetninger. Sett deg noen hårete mål (som allikevel er innen rekkevidde) - og kjør på.
Har du f.eks 10 salg om dagen, så bestem deg for at det skal økes til 15 innen en gitt tid.

Tonny Kluften

Administrator
Jeg får inspirasjon ved å gjøre ting som interesser meg. Hvis det blir mye rutine en stund så prøver jeg å sette av tid til nye ting jeg ikke kan, eller til ting som jeg vet er morsomt/interessant. Jeg tror at den aller beste inspirasjonen og motivasjonen er å gjøre noe man liker, og liker man det blir man i tillegg veldig flink til det og kan gjøre det veldig bra.

alterego

Medlem
Godt forslag Typisk.

Eller skaff deg en partner eller ansatt, det er lettere når dere er flere.

En partner kan du kanskje finne her inne? Det er hvertfall flere her inne som driver med tilsvarende som deg, og da kan dere vurdere å slå dere sammen.

Det er uansett bra du ser dette selv før det går for langt og fortsatt kan gjøre noe med det.

Lykke til!

Msites Ltd

Livsnyter
Som noen her allerede er inne på så bør du finne deg en partner eller et miljø. Det å gå alene og drive en bedrift uten tilbakemeldinger fra andre er krevende og krever disiplin.

Det å få seg en sparringspartner som du kan både sparre med og som kanskje kan hjelpe deg å sette mål, finne drivkraft og motivasjon er mange ganger en god løsning. Finn en som trenger det samme som deg. Og, ikke vær redd for å gi av hverandre.

Topp