Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hva får man mest igjen for?

RAH

Medlem
Hei,

Jeg har lyst til å trykke opp klistremerker til EnkeltForklart.no, men da det ikke store inntekter fra nettstedet enda synes jeg det er alt for dyre priser på stickers i norge.

For god kvalitet må du fort betale 5 kr/stk for 10cmx10cm utendørsklistremerke som tåler uv, regn etc, + mva.

For 5000 stickers koster det 25.000 for topp kvalitet fra norsk leverandør.

Jeg har så undersøkt fra kinesiske leverandører, og da har jeg fått et tilbud som er veldig interessant.

1000 stk av 6 design (totalt 6000 stickers) for 3400 kr, ferdig levert på døra i norge.

Jeg er klar over at kvaliteten blir noe dårligere men synes det ser ok ut. Til sammenligning mener norsk leverandør å ha en levetid på 5+ år, mens kinesisk mener på 3+ år når merket er utendørs.


Jeg som mange andre synes stickers er tøft, men er det kanskje tøffere enn resultatet?

Hva annet får man for ca 3500 kr? Siden EF er en nettside bør man selvfølgelig markedsføre seg digitalt.

Et konkret eksempel/spørsmål: ville du valgt å annonsere for 3500 kr på facebook eller kjøpt 6000 stickers?

Pros/Cons:
- Stickers har lenger "varighet" og er tøffere mens facebook har kort varighet (eksempelvis 1 måned) og gir deg kanskje 100-200 likes?

- Med stickers må man gjøre en manuell jobb (legge stickers i butikker etc).


Klistremerkene skal være custom shape, inneholde et interessant/morsomt spørsmål, nettside og QR kode til forklaringen.

Eksempel:

Hvilket kjent motehus produserte uniformer til nazistene?



Er interessert i deres synspunkter :)
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Hva du får mest ut av... godt spørsmål. Det er generelt vanskelig å få folk over fra den virkelige verden til en nettside, men du får ihvertfall flere enn INGEN, så jeg vil egentlig si begge deler, evt stickers først og så facebook-kampanje etterpå, hvis du har begrensa med midler.

Ang. qr-koden - pass på å ta med en kampanjekode i adressene, for sporbarhet, så ser du om stickeren slår an).

Off topic må jeg si at jeg liker sida, enkel og pen logo, selv om den ikke er verdens mest oppfinnsomme :)
 
Sist redigert:

namaste

Medlem
Du har ikke kalkulert inn kostnad til å henge de opp. Skal du gjøre det selv? I så fall må du også ta med i regnestykket hva du kunne gjort selv på den tiden på noe annet. For eksempel produsert mer innhold til nettsiden din, skrevet pressemeldinger og pitchet til journalister etc.

Men stickers idéen var forsåvidt god den. Gå for de kinesiske dog. Du kan jo vurdere å lage en enkel quiz på 1000 til en 3-spørsmåls quiz hvor svarene finnes på siden din. Da kan du også samle inn leads til et nyhetsbrev.
 

RAH

Medlem
@Torstein O:

Takk for tips med sporingskode, det kunne jeg nok ha glemt :)

Hyggelig at du liker siden, det er fortsatt masse forbedringer som kan gjøres, men det ser ut til at folk liker konseptet. Vi videreutvikler det som er nødvendig "at the moment" og føler at den strategien fungerer veldig bra :)

@namaste:
Jeg har tenkt på at det tar tid å dele ut merkene, det er dette jeg nevner i "pros/cons" :)

En positiv ting man kan ta ut fra dette er at man ofte må spørre om å få lov til å legge merkene i butikker/cafeer, denne presentasjonen er jo en form for markedsføring. Mange har pc i butikken og det kan jo hende de har litt tid til overs også :)

@Spikre:
Jeg fant de via alibaba.com: loyalty-gift.cn
 

namaste

Medlem
Jeg har tenkt på at det tar tid å dele ut merkene, det er dette jeg nevner i "pros/cons" :)

En positiv ting man kan ta ut fra dette er at man ofte må spørre om å få lov til å legge merkene i butikker/cafeer, denne presentasjonen er jo en form for markedsføring. Mange har pc i butikken og det kan jo hende de har litt tid til overs også :)

Så det nå... Tror du overvurderer effekten KRAFTIG. Siden du uansett er villig til å risikere at disse havner på andres eiendom (og dermed risikerer sinte telefoner), så ville jeg heller sponset en russebuss eller lignende med en kasse øl for å pepre områder attraktive for målgruppen med merker.
 
Topp