Det som ihvertfall er viktig å huske på er at en må begynne med seg selv, som Keanu sa. Man må ha troen selv, jeg kunne nevnt masse teori på dette. Blant annet organisasjonsdrevet merkebygging. Men i enkle ord når du driver en nettside så er du en del av den, du må ha noe eierskap til den, du kan ikke bare se dollartegn. Du må se på ROI i flere verdier...kunnskap,læring,osv. Det er jo disse verdiene som automatisk blir til innovasjon, at du prøver å utfordre deg selv.
En kan jo forsåvidt sitte her i hele "evigheten" for å diskutere dette, fordi vi er mennesker med forskjellige verdier. En ting er sikkert og det merker jeg selv før jeg i det hele tatt har fått satt opp siden min og presentert den ut, det er en EVIG læringsprosess.
Hver dag registreres det domener som bygger på en idee til noen. Noen har mindre sukess enn andre iht til trafikk osv. Og det hadde jo vært gøy å gjort research på dette, om det er noen fellesnevnere. Jeg ville gjettet at de som faktisk generer mye trafikk, har jobbet hardt,trodd på ideen. Samt planlagt godt. Når enkelte på forumet sier at de ikke planlegger og ser ikke verdien i å planlegge når det kun er dem selv som driver nettsiden så tror jeg de har mistet mye. Det å planlegge handler om å holde riktig kurs på prosjektet, være forbredt på ting som kan skje. Kanskje du kunne unngått at de 10 sidene floppet eller kanskje du i planleggningsfasen hadde sett at, disse sidene lønner seg ikke. Når en planlegger blir man automatisk kritisk til det man gjør, er litt proaktiv.
Ja så skrev jeg at man må tro på det man driver, men det å ha ett kritisk blikk er viktig.
Punktum.