Dan Åsen Hansen
Medlem
Leser støtt og stadig at man ikke skal velge one.com, men finner lite konkret om hva problemet med dem egentlig er. Noen som har noe "matnyttig" i så måte ..?
Vil du bo på et hotell hvor du må sove opp på en hel indianerfamilie som brenner bål? Vil du bo på et hotell hvor du må be resepsjonisten låse opp dørene for deg - fordi du ikke har eget nøkkelkort? Vil du bo på et hotell hvor ingen vasker, og du heller ikke selv har lov til å vaske? Nei.
Mulig det henger igjen fra "gamle dager"? Jeg har aldri vært kunde der, så jeg baserer meg bare på hva "erfarne fjellfolk" har erfart om one.com
Tok en liten tur innom nettsiden deres nå og prøvde meg litt i gjennom bestillings-prosessen med å bli kunde. Og allerede der stopper det opp for meg, jeg ønsker ikke å kjøpe et domene hos de eller flytte et eksisterende domene dit.
Eller kan man bli kunde uten å kjøpe domene?
Det jeg også har hørt tidligere er att ønsker du senere å flytte din nettside/blogg fra one.com så skal visst det være ganske vanskelig?
Det blir som med så mye annet: Du får hva du betaler for. Driver du en liten blogg som ikke tar skade av litt nedetid her og der, og ikke trenger svar på support innen 10 minutter hver gang, vil jeg si One.com er et helt greit valg. Skal du drifte en nettbutikk hvor alt fra lastetider til oppetid og support er mye viktigere, ville jeg dyttet inn noen hundrelapper i måneden.
Jeg har selv administrert sider som har ligget hos både One.com (b-one) og web10.nu, begge skandinaviske lavprisselskaper, og til sitt bruk fungerer det helt greit.
Jeg syns ikke det er noe problem å flytte nettsteder/domener derfra, men det er nok fordi jeg har gjort det så mange ganger
Er det ellers noen måte man kan måle hastigheten på nettsidene sine på? Har så vidt prøvd WebPagetest - Website Performance and Optimization Test og Website speed test men skjønner ærlig talt ingenting av resultatene ...